TAK BYŁO

08:15-09:00

Rejestracja uczestników

09:00-09:15

Przywitanie i rozpoczęcie konferencji - Jacek Czarnowski

09:15-09:50

  •  Między Trumpem a Draghim: elastyczność, odporność i konkurencyjność polskich firm w świecie VUCA.
  • Polska liderem silniejszej Europy? Polakom (jeszcze) chce się BARDZIEJ, ale jak pozyskiwać supertalenty do swego biznesu?
  • Wychodzenie z uzależnienia od rynków UE: oczywiste i nieoczywiste kierunki ekspansji.
  • 100 wyzwań i 3 warunki powodzenia.

09:50-10:20

  • Na krawędzi. Badania z ostatnich 4 lat pokazują rosnący trend znaczenia przemęczenia i wypalenia wśród pracowników i liderów. Szacuje się, że 40% handlowców i 60% liderów sprzedaży jest chronicznie przemęczonych.
  • Kiedy adrenalina zamienia się w kortyzol. Menedżer sprzedaży to zawód szczególnego ryzyka wypalenia zawodowego - ciągle pod presją wyniku, premii, kompletności zespołu, wzrostu udziałów w rynku, klienta, procesów wewnętrznych organizacji, nowych produktów, systemów, etc. Przekłada to na zespół, a zespół zwrotnie na lidera.
  • Jak to przerwać? Jak żyć, dostarczać wyniki i nie tylko nie zwariować, ale mieć ochotę na jeszcze więcej?

10:20-10:35

  • Sprzedaż, produkcja, koniunktura, PMI i inne ciekawostki – gdzie jesteśmy?
  • Wiarygodność płatnicza polskich firm – cała populacja i wybrane branże.
  • Twój portfel klientów w świetle danych zewnętrznych.
  • Warto wiedzieć czy nie? Procesy wewnętrzne, komunikacja z klientem, co ułatwia pracę, a gdzie jest boost dla sprzedaży?

10:35-10:55

Przerwa kawowa

10:55-11:30

  • Kryzys to scena dla liderów – myśl odważnie, sięgaj po nowe szanse, prowadź z determinacją i inspiruj innych!
  • Procesy, procedury, optymalizacja - zbędne hasła, blokada i strata czasu, czy źródło stabilności i podniesienia efektywności.
  • Wyjdź ze swojego "akwarium", skończ raportować, zacznij trenować. Pokaż zespołowi jak, a nie tylko co.
  • Buduj sieć współpracy i zaufania. Twórz partnerstwa, które inspirują – wspólne rozwiązania to klucz do przetrwania i rozkwitu.

11:30-12:05

  • Jakie nastawienie pomaga w czasach niepewności?
  • Zdefiniowanie lub rewizja strategii – jak się do tego zabrać?
  • Segmentacja – jakimi kryteriami warto się kierować przy wyborze strategicznych grup odbiorców?
  • Klienci jako najlepsze źródło informacji.
  • Brak decyzji, to też decyzja – znaczenie kwalifikacji szans sprzedażowych.
  • Plan treningowy handlowca – dlaczego sam cel sprzedażowy nie jest wystarczający?

12:05-12:40

  • Myślenie jedno- vs dwu-wymiarowe o pricingu (w okresie spowolnienia)
  • 10 sprawdzonych działań w czasie niepewności
  • Magiczne 3D + 2C + BA na czas spowolnienia i po

12:40-13:40

Przerwa na lunch

13:40-14:15

  • Zachowanie zespołów sprzedaży w czasach stagnacji.
  • Jak przygotować się do sprzedaży w zmiennych warunkach.
  • Główne elementy budujące odporność sprzedażową firmy.
  • Rola menedżera w budowaniu odporności sprzedażowej firmy.

14:15-14:50

  • Pracownicy przyszłości chcą się rozwijać:
    Dowiedz się, jak odpowiadać na potrzeby rozwoju współczesnych zespołów sprzedażowych i wspierać ich ambicje w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym.
  • Onboarding jako fundament sukcesu:
    Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników i ich szybkie wprowadzenie do pełnej efektywności to klucz do budowania nowoczesnych i skutecznych zespołów.
  • Rozwój to więcej niż szkolenie:
    Odkryj, jak zindywidualizowane podejście do rozwoju kompetencji wspiera zaangażowanie, buduje pewność siebie i wpływa na lepsze wyniki sprzedażowe.
  • Technologia w służbie ludzi:
    Poznaj, jak narzędzie FinxS Sales Assessment pomaga diagnozować mocne strony zespołu, rozwijać kluczowe obszary i wprowadzać realne zmiany w organizacji.

14:50-15:10

Przerwa kawowa

15:10-15:45

  • Samiec alfa nie istnieje.
  • Wąska specjalizacja to krótkowzroczna strategia.
  • Nie ma jednej, uniwersalnej metody na klienta.

15:45-16:20

  • VUCA? Kiedy to było... Teraz działasz w warunkach VULCAN!!!
  • Twoje jedynie słuszne przekonania na własny temat: samoocena i przekonanie o własnej skuteczności.
  • Samoocena bywa wysoka, ale jeszcze częściej krucha, dlatego potrzebuje wzmocnienia.
  • Możesz wzbogacić kapitał psychologiczny poprzez pracę nad pewnością siebie. Na szczęście mamy dowody i wiemy, jak to robić.

16:20-16:35

Losowanie nagród i zakończenie konferencji

Zbigniew Bartuś

Publicysta Forsal.pl i Dziennika Gazety Prawnej.

Dziennikarz od ponad 30 lat opisujący życie gospodarcze, inicjator bliskiej współpracy organizacji gospodarczych, uczelni, samorządów i instytucji otoczenia biznesu w Małopolsce, gospodarz i moderator kluczowych wydarzeń gospodarczych, pomysłodawca INFORum Gospodarczego DGP.

Stypendysta Reutersa i amerykańskiego Departamentu Stanu. Laureat kilkudziesięciu nagród i wyróżnień dziennikarskich, m.in. Dziennikarz Ekonomiczny Roku, Główna Nagroda Grabskiego, Nagroda Kwiatkowskiego, Grand Prix Dziennikarzy Małopolski, nominacje do Grand Press.

Członek Zarządu Fundacji Pamięci Ofiar Auschwitz, działacz Rotary International, członek Stowarzyszenia Alumni.

KAROL BRYLOWSKI

Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego i Sopockiej Akademii Nauk Stosowanych.

Menedżer z 23-letnim doświadczeniem w sprzedaży. Aktualnie pełni rolę dyrektora ds. sprzedaży inwestycyjnej w firmie BAT.

Certyfikowany coach ICF oraz trener sprzedaży. W pracy ceni sobie przede wszystkim skuteczność działania i ludzi, z którymi współpracuje.

Prywatnie jest szczęśliwym mężem i ojcem dwójki wspaniałych dzieci.

PIOTR CHOSZCZ

Dyrektor Generalny BAT Składy i Markety Budowlane, Członek Rady Nadzorczej Grupa PSB Handel S.A.

Praktyk sprzedaży z ponad 18-letnim doświadczeniem w branży. Jako Dyrektor Generalny BAT Składy i Markety Budowlane oraz Członek Rady Nadzorczej Grupa PSB, wprowadza innowacyjne strategie w jednej z największych sieci hurtowni materiałów budowlanych w Polsce. Jako trener biznesu i strateg, nie tylko zarządza dużymi firmami, ale także szkoli i rozwija zespoły menedżerskie oraz sprzedażowe.

Jest twórcą i prowadzącym „Kawy Batmana” – inspirującego projektu, który dla menedżerów i liderów sprzedaży stał się skarbnicą wiedzy i motywacji. Piotr łączy pasję z doświadczeniem, a obrana strategia sprawdza się w realiach dynamicznego rynku – gdzie szybkość i elastyczność są absolutnym kluczem do sukcesu.

Podczas konferencji „Morfologia Sprzedaży” podzieli się swoimi sprawdzonymi metodami na efektywną sprzedaż i budowanie niezawodnych zespołów, które wygrywają w każdych warunkach.

Prywatnie Piotr jest mężem i ojcem 4 dzieci, co daje mu mnóstwo radości oraz czyni mistrzem logistyki i organizacji. Dzięki temu doskonale umie łączyć życie zawodowe z osobistym.

Jacek Czarnowski

Licencjonowany trener i konsultant Sandler Training – światowego lidera w zakresie projektów szkoleniowo-doradczych dotyczących sprzedaży i zarządzania sprzedażą. Właściciel gdańskiej firmy Cetus Consulting – franczyzobiorcy Sandler Training (od 2010).  Realizuje projekty doradczo-szkoleniowe dla wielu firm, skierowane do kadry menedżerskiej i handlowej, prowadzące do zwiększenia efektywności sprzedażowej. Pomaga wdrażać w firmach projekty zarządzania opartego na partycypacji.

Handlowiec i menedżer związany ze sprzedażą. Przez ponad 17 lat pełnił stanowiska dyrektora sprzedaży między innymi na rynku FMCG, mody i usług. Absolwent geografii i studiów MBA na Uniwersytecie Gdańskim. Ukończył także Szkołę Facylitacji Pathways, Akademię Konsultantów Zarządzania i Akademię Coachingu Biznesowego.

Wykładał na studiach MBA na Uniwersytecie Gdańskim oraz Wyższej Szkole Biznesu i Administracji w Gdyni. Mówca biznesowy - prelegent na wielu konferencjach i seminariach. W jego szkoleniach, seminariach i wykładach wzięło udział ponad 12.000 uczestników.

Prywatnie instruktor kajakarstwa – prowadził wiele spływów kajakowych w Polsce i zagranicą. Regularnie dla przyjemności wałęsa się po lasach o różnych porach dnia i nocy, biorąc udział w imprezach na orientację.

ŁUKASZ DŁUGOWSKI

Tropieniem wilków zajmuje się od 8 lat. Doświadczenie o ich zwyczajach, technikach łowieckich i tropieniu zdobywał w Polsce, Włoszech, Mongolii i Jordanii. Sztuki tropienia zwierząt uczył się m.in. u Buszmenów na pustyni Kalahari i Hadzabe w Tanzanii.

W moich wyprawach „Tropienie wilków” w północno-wschodniej Polsce wzięło udział ponad 1000 osób, w tym rodziny z dziećmi.

Absolwent filozofii. Jest wykładowcą uniwersyteckim na kierunku „Przywództwo biologiczne”, certyfikowanym przewodnikiem Rewilding Europe i autorem idei “mikrowypraw” w Polsce.

W 2022 roku dla Tatrzańskiego Parku Narodowego przeprowadził ogólnopolską kampanię edukacyjną na temat odpowiedzialnej turystyki: wyprodukował i poprowadził 30 podcastów i 30 filmów.

Zorganizował wykłady i/lub szkolenia dotyczące wilków na: konferencji IMPACT, Asahi Europe & International, Dell i McKinsey, Summer Camp Festival w Walii.

DR PAWEŁ FORTUNA

Psycholog, doktor nauk humanistycznych, specjalista w zakresie psychologii biznesu i psychologii pozytywnej.

Od 30 lat wspiera siły sprzedaży w wymiarze świadomości, motywacji i narzędzi – wdraża autorską koncepcję wpływu bez manipulacji „Sprzedaż bez sprzedawania”.

Jest autorem i współautorem kilkunastu książek, w tym współredaktorem podręcznika akademickiego „Psychologia biznesu” i „Psychologia pozytywna biznesu”. Publikuje m.in. w Journal of Consumer Behaviour, Current Psychology, Postdigital Science and Education. Trzykrotny laureat Nagrody Teofrasta za najlepszą książkę psychologiczną (m.in. „Pozytywna psychologia porażki”) oraz czterokrotny laureat nagrody Książka dla Trenera Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu (m.in. „Perswazja w pracy trenera”).

Jest członkiem ZAiKS, autorem tekstów i kompozytorem (największy hit: „Dziewczyna szamana”, 5 Fryderyków), inicjatorem wielu akcji społecznych, w tym konferencji Ludzka twarz biznesu i Konferencji Aktualności Psychologicznych – Aktualia.

WOJCIECH GORZEŃ

Partner, Head of Pricing & Sales Excellence w Grupie Movens Capital – funduszu Venture Capital prowadzącym także działalność doradczą w zakresie Pricingu i Revenue Management (Movens Advisory). Wcześniej Global Pricing Design Lead w firmie Syngenta w Szwajcarii ,odpowiedzialny za korporacyjne rozwiązania pricingowe oraz ekspert międzynarodowej firmy doradczej specjalizującej się w optymalizacji cen. Międzynarodowy ekspert w zakresie Pricingu i Revenue Management oraz sprzedaży poprzez wartość. Zrealizował z sukcesem ponad 100 projektów pricingowych w ponad 30 krajach.

Autor publikacji nt. optymalizacji cen i sprzedaży poprzez wartość w uznanych magazynach biznesowych, w tym m.in. Harvard Business Review Polska. Trener warsztatów i szkoleń z zakresu zarządzania cenami, "value selling" (sprzedaży poprzez wartość), negocjacji cenowych dla menadżerów wyższego i średniego szczebla, produkt menadżerów oraz menadżerów sprzedaży.

Pasjonat pricingu.

JAKUB OBARZANEK

Dyrektor Departamentu Klienta Strategicznego Krajowy Rejestr Długów BIG S.A.

Absolwent Kulturoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego, Komunikacji w Centrum im. Willy Brandta oraz Akademii Psychologii Przywództwa Politechniki Warszawskiej.

W ciągu ostatnich 20 lat zrealizował kilkaset projektów w obszarze Key Client. Obecnie Dyrektor Departamentu Klientów Strategicznych KRD BIG S.A. i Pełnomocnik Zarządu w Kaczmarski Group. Odpowiada za rozwój sprzedaży i wdrażanie projektów z szerokiego portfolio produktów grupy.

Od ponad 15 lat związany jest z obszarem Klientów Strategicznych KRD i Kaczmarski Group.

Wcześniej zarządzał obszarem Key Client w Lifeboat Ltd i Workaffair Ltd wprowadzając należące do nich marki na rynek Polski.

DOROTA SOWIŃSKA

Trenerka sprzedaży w Trans.eu | Action Learning Coach | Certyfikowana konsultantka FinxS® Sales Assessment | Trenerka Biznesu | Ekspertka w zakresie efektywnej komunikacji, psychologii w biznesie, sprzedaży B2B oraz branży TSL

Ukończyła psychologię na Uniwersytecie SWPS, co daje jej solidne fundamenty do pracy w obszarze psychologii w biznesie, pomagając zespołom lepiej rozumieć siebie, innych i mechanizmy wpływające na efektywność.

Doświadczenie zawodowe zdobywała współpracując z największymi korporacjami, w sektorach takich jak: lotnictwo, finanse czy TSL. Specjalizuje się w rozwijaniu zespołów sprzedażowych, pomagając im osiągać wyższe wyniki poprzez doskonalenie umiejętności miękkich oraz wdrażanie skutecznych strategii działania.

ANDRZEJ TWAROWSKI

Menedżer z doświadczeniem w usługach profesjonalnych dla biznesu, bankowości i liniach lotniczych.

Jako trener i konsultant biznesowy przywiązuje wagę do zrozumienia biznesowych wyzwań każdego z klientów, w czym pomaga mu „twarde” wykształcenie menedżerskie (ekonomia i MBA). Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży szkoleniowej (m.in. przez wiele lat był Dyrektorem Zarządzającym House of Skills), które wykorzystuje w realizacji projektów zapewniających trwały i oczekiwany efekt dla klienta.

Prywatnie, jest miłośnikiem koszykówki i ojcem dużej rodziny.

MARTA WOJEWNIK

Lider z wieloletnim doświadczeniem pracy na poziomie członka zarządu w międzynarodowych korporacjach.

Zbudowała i zarządzała siecią sprzedaży partnerskiej w DHL Express oraz sprzedażą w CWS Workwear. Ma bogate doświadczenie w obszarach obsługi klienta, budowania i transformacji kultury organizacyjnej, zarządzania zmianami.

Kierowała pracami Stowarzyszenia "Koalicja Bezpieczni w Pracy" ze szczególną koncentracją na zagadnieniach związanych z dobrostanem i zmęczeniem w miejscu pracy.

Kwicień 2025