TAK BYŁO

PROGRAM MAJ 2024

08:15-09:00

Rejestracja uczestników i Sesja Pozytywnych Relacji z Grzegorzem Turniakiem

09:00-09:15

Przywitanie i rozpoczęcie konferencji - Paula Leśniewska i Jacek Czarnowski

09:15-09:40

  • Co zmieniło się w porównaniu z trendami z zeszłego roku?

  • Najważniejsze kierunki zmian w sprzedaży 2024.

  • Co może być szczególnie istotne na polskim rynku.

09:40-10:15

Szybki rozwój nowych technologii cyfrowych, a przede wszystkim – generatywnej sztucznej inteligencji (której flagowym przykładem jest ChatGPT), rewolucjonizuje życie pracodawców i pracowników na całym świecie. Boty nie tylko piszą za nas maile, opracowują raporty i przygotowują prezentacje konferencyjne, ale także potrafią tworzyć obrazy do złudzenia przypominające zdjęcia, a nawet symulować ludzką mimikę i głos. Szybko uczące się algorytmy biją nas na głowę w różnego typu obliczeniach, a pamięć chmurowa – pozwala przechowywać właściwie nieograniczone ilości danych. Człowiek tego nie potrafi.

Czy to oznacza, że my, jako ludzie, staniemy się lada dzień zbędni? Czy pewnego dnia obudzimy się w świecie „Bajek robotów”, otoczeni przez wytwory zaawansowanej technologii cyfrowej? Jak wykorzystać postęp technologiczny z korzyścią dla nas samych i naszych bliskich (także współpracowników)? Na te i inne pytania postaram się odpowiedzieć podczas wystąpienia w ramach konferencji „Morfologia Sprzedaży”.

10:15-10:45

  • Dlaczego warto działać w oparciu o proces? A może jednak lepiej działać intuicyjnie?

  • Co to znaczy działać procesowo w sprzedaży? Czy posiadanie procesu oznacza niesłuchanie klienta?

  • Jak skonstruowany proces wspiera sprzedaż H2H? Czy istnieje uniwersalny proces sprzedaży?

10:45-11:05

Przerwa kawowa

11:05-11:40

  • Narzędzia AI w CRM.

  • Monetyzowanie danych o klientach.

  • Budowanie przewag konkurencyjnych w oparciu o prawidłowe wdrożenie CRM.

11:40-12:10

  • Szefie sprzedaży! Sprawdź czy wewnętrzne systemy są szczelne!

  • Przygotujcie się!!! Jeśli tego nie zrobicie, to przygotujcie się na porażki.

  • Korzystajcie z narzędzi!!! Czasy improwizatorów się skończyły.

  • Najważniejszy zasób handlowca to czas. Jeśli klient ma powiedzieć „NIE”, to niech to zrobi szybko.

12:10-12:45

Wylądowaliśmy na jednej wyspie, która nazywa się KLIENT. Czy jednak potrafimy się porozumieć, zewrzeć szyki i walczyć z rynkiem, a nie ze sobą?

81% szefów firm postrzega marketing jako kluczowy czynnik wzrostu i rozwoju organizacji. Jednocześnie 70% z nich nie wierzy, że zajmuje on w firmie właściwe miejsce i odgrywa w niej odpowiednią rolę. Czy to dlatego, że marketing to filmiki, social media, eventy, a sprzedaż chce widzieć konkrety - wolumeny, marże? Dowiesz się, gdzie jest luka i jak zbudować alians marketingowo-sprzedażowy w oparciu o wspólny język liczb.

12:45-13:45

Przerwa na lunch

13:45-14:20

  • Jak aktualnie najczęściej postrzegana jest sztuczna inteligencja.

  • Czy sztuczna inteligencja może pomagać w budowaniu strategii sprzedażowych i podejmowaniu trudnych biznesowych decyzji?

  • Jak wykorzystywać nieoczywiste możliwości AI – krótki przegląd narzędzi.

14:20-14:50

Od lat mierzymy się z wieloma mitami pokutującymi wśród sprzedawców i szefów sprzedaży. Część z nich jest mocno zakorzeniona w sprzedażowej społeczności i wyrządza wiele szkód handlowej efektywności. Kto z Was nie słyszał zdań typu: „Sprzedajemy za mało, bo moi handlowcy nie umieją zamykać sprzedaży” albo „Nie wolno mówić źle o konkurencji” albo „Ja chcę płacić dużo moim handlowcom, ale im się nie chce zarobić tych pieniędzy” i wiele innych. Grupa ekspertów w serii kilkuminutowych wystąpień krok po kroku będzie burzyła te odwieczne „prawdy sprzedażowe”. Ciekawe czy Was przekonają?

14:50-15:10

Przerwa kawowa

15:10-15:45

  • Jak formę spotkań preferujesz jako klient?

  • Preferencje klientów B2B dotyczące spotkań z dostawcami.

  • Co wynika z „trzeciej drogi” spotkań z klientami?

  • Wady i zalety każdego ze sposobów.

  • Jak zbudować odpowiedni mix spotkań sprzedażowych?

15:45-16:15

Na początek wrzucimy do jednego garnka dwa pojęcia: sztuczna inteligencja i kontakty Human 2 Human. Dorzucimy przygotowanie, badania, kilka slajdów, narracje i anegdoty. A później zrobimy coś zaskakującego – dodamy do tego komedię i stand up.

Wyjścia są dwa. To się skończy czymś, co zwykle charakteryzuje moje wystąpienia na Morfologii: merytoryką i sporą ilością łez ze śmiechem. Albo moim spektakularnym rozbiciem się o ścianę.

16:15-16:30

Losowanie i rozdanie nagród oraz zakończenie konferencji

Jacek Czarnowski

Licencjonowany trener i konsultant Sandler Training – światowego lidera w zakresie projektów szkoleniowo-doradczych dotyczących sprzedaży i zarządzania sprzedażą. Właściciel gdańskiej firmy Cetus Consulting – franczyzobiorcy Sandler Training (od 2010).  Realizuje projekty doradczo-szkoleniowe dla wielu firm, skierowane do kadry menedżerskiej i handlowej, prowadzące do zwiększenia efektywności sprzedażowej. Pomaga wdrażać w firmach projekty zarządzania opartego na partycypacji.

Handlowiec i menedżer związany ze sprzedażą. Przez ponad 17 lat pełnił stanowiska dyrektora sprzedaży między innymi na rynku FMCG, mody i usług. Absolwent geografii i studiów MBA na Uniwersytecie Gdańskim. Ukończył także Szkołę Facylitacji Pathways, Akademię Konsultantów Zarządzania i Akademię Coachingu Biznesowego.

Wykładał na studiach MBA na Uniwersytecie Gdańskim oraz Wyższej Szkole Biznesu i Administracji w Gdyni. Mówca biznesowy - prelegent na wielu konferencjach i seminariach. W jego szkoleniach, seminariach i wykładach wzięło udział ponad 12.000 uczestników.

Prywatnie instruktor kajakarstwa – prowadził wiele spływów kajakowych w Polsce i zagranicą. Regularnie dla przyjemności wałęsa się po lasach o różnych porach dnia i nocy, biorąc udział w imprezach na orientację.

DOLORES GREŃ

Strateg marketingowy z 18-letnim doświadczeniem w marketingu 360 stopni – od agencji reklamowych, przez firmy rodzinne po korporację międzynarodową.

Jako konsultant, szkoleniowiec łączy marketing z biznesem wdrażając praktyczne rozwiązania. Przeprowadza transformacje strategiczne, kreuje koncepty marketingowe, wypracowuje propozycje wartości, wspiera we współpracy marketingowo-sprzedażowej w oparciu o wskaźniki.

Wykładowca marketingu strategicznego na studiach MBA Uniwersytetu Merito, Uniwersytetu Szczecińskiego.

Posiada 7-letnie doświadczenie jako Head of Marketing w międzynarodowych firmach B2B, B2C, oraz ponad 2500 godzin spędzonych w sali szkoleniowej i na doradztwie. Autorka tytułów w prasie branżowej, prelegent i szkoleniowiec.

Specjalizuje się w rebrandingu firm B2B, zmianie orientacji z produkcyjnej, sprzedażowej na marketingową, dzięki czemu firmy budują wizerunek i działają efektywniej.

W karierze zawodowej od specjalisty do dyrektora marketingu przeszła drogę przez branże B2B, e-commerce, rynki międzynarodowe, spożywcze, kosmetyczne, farmaceutyczne, przemysł.

TOMASZ KALKO

Tomasz jest psychologiem biznesu (ALK), managerem, wykładowcą akademickim (MBA), trenerem.

Posiada 25-letnie doświadczenie, przeszkolił ponad 30 tys. osób. Członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców i Mentorów, Dyrektor ds. rozwoju w firmie Blachy Pruszyński. Twórca autorskich programów szkoleniowych z zakresu przywództwa, komunikacji i sprzedaży.

Uczy Polski biznes, jak rozumiejąc człowieka i jego potrzeby w organizacji, skutecznie budować przewagę konkurencyjną, sprzedawać, budować relacje, osiągać twarde cele biznesowe oraz zarządzać organizacją i ludźmi.

Wspiera managerów w budowaniu nowoczesnego przywództwa, pomagając im pracować w zgodzie ze swoimi talentami i wartościami.

Udowadnia, że narzędzia biznesowe można stosować również w życiu prywatnym i za ich pomocą budować dobre relacje z bliskimi.

DR JUSTYNA KOPCZYŃSKA (POKOJSKA)

Socjolożka, adiunkt na Wydziale Socjologii UW, współpracownik Wydziału Filozoficznego UJ. Członkini Rady Programowej Kongresu Obywatelskiego.

Wieloletnia koordynatorka Programu „Jobs and Skills for the Future” w DELab UW, gdzie realizowała projekty dla partnerów z otoczenia społeczno-gospodarczego (m.in. Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet, Warszawski Instytut Bankowy, Sektorowa Rada ds. Kompetencji Cyfrowych, Orange, Google) łącząc wiedzę akademicką z podejściem biznesowym. Dwukrotna stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół obszaru kompetencji cyfrowych i rynku pracy przyszłości. Gospodyni audycji „Efekt Sieci” w Radiu Kampus (dostępnej także na Spotify), podejmującej kwestie transformacji cyfrowej i jej konsekwencji dla rynku pracy, relacji międzyludzkich i kondycji jednostki w świecie nowych wyzwań technologicznych. Stała gościni audycji radiowych (m.in. TOK FM, Radio Nowy Świat, Radio Zet, Czwórka, Polskie Radio), autorka w dziale Opinie Magazynu Forbes.

PAULA LEŚNIEWSKA

Od 15 lat prowadzi szkolenia dla biznesu. Specjalizuje się w tematyce związanej ze sprzedażą, promocją i rekrutacją.

Doświadczenie sprzedażowe zyskała prowadząc dwie firmy: agencję reklamową oraz firmę szkoleniową.

Przez 8 lat związana z branżą finansową, gdzie diagnozuje potrzeby szkoleniowe, wdraża i prowadzi szkolenia dotyczące produktów ubezpieczeniowo-finansowych dla specjalistów, menedżerów i dyrektorów.

Prowadzi warsztaty motywacyjne oraz sesje coachingowe dla sprzedawców. Posiada doświadczenie w sprzedaży, jak również w prowadzeniu zespołu sprzedażowego na stanowisku dyrektora oddziału sprzedaży.

Absolwentka Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz Wydziału Psychologii Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe w WSB w Toruniu w zakresie Coachingu oraz Akademię Menedżera w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku.

JAKUB MASZTALSKI

Jakub jest pasjonatem i praktykiem łączenia nowoczesnych technologii z biznesem. Przez 7 lat był menedżerem sprzedaży w polskiej firmie B2B, gdzie na polskich i zagranicznych rynkach zajmował się m.in. zarządzaniem sprzedażą i rozwijaniem sieci dystrybucji.

Aktualnie prowadzi firmę proAutomator, zajmującą się automatyzacją procesów biznesowych i łączeniu ich z AI. Wykorzystując doświadczenie w sprzedaży B2B pomaga polskim małym i średnim firmom B2B redukować koszty, uwalniać czas na produktywne działania oraz otwierać nowe możliwości w marketingu i sprzedaży.

JAKUB SZAJKOWSKI

Praktyk sprzedaży i zarządzania sprzedażą z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem.

W trakcie dotychczasowej pracy zawodowej pracował między innymi jako dyrektor ogólnopolskiej sieci sprzedaży u jednego z największych w Polsce brokerów kredytowych, budował sieci sprzedaży na rynku FMCG czy Manager Regionu w jednym z wiodących telekomów.

Przez kilka lat związany również z branżą ubezpieczeniową, zarówno jako aktywny agent jak i manager zespołów sprzedaży. Suma zawodowych doświadczeń doprowadziła go na salę szkoleniową, na której dzieli się wiedzą z zakresu między innymi sprzedaży, budowania zespołów i kompetencji miękkich.

Licencjonowany trener i konsultant Sandler Training, absolwent Szkoły Trenerów Biznesu Akademii SET. Prywatnie miłośnik motocykli i długich nadmorskich spacerów.

Grzegorz turniak

Inspirujący mówca, mentor, networker. Wykładowca na studiach podyplomowych SGH, UW, PW i MBA na ALK, PK. Niestrudzony orędownik i pasjonat idei networkingu. Mingling maven – poprowadził ponad 2000 sesji networkingowych dla przeszło 200.000 uczestników. W lutym 2006 wprowadził i rozwijał do 2013 na rynku krajowym firmę BNI Polska. Obecnie jest partnerem spółki szkoleniowo-doradczej GrupaYak.

Został wybrany jednym z "10 Topowych Głosów Polskiego Linkedin 2018, 2019, 2020".  Prowadzi z zespołem programy rozwojowe:

#SocialSelling, #FirmaNaLinkedin, #MentorCEOin, #RzecznictwoPracowników.

Na eventach biznesowych zarządza #SesjePozytywnychRelacji.

Poprzednio: Prezes Akademia Rekomendacji, BNI Polska, Jobpilot Polska; HR Sector Sales Manager – SAP Polska; Managing Director – Neumann Management Institute; Dyrektor Polskiej Międzynarodowej Szkoły Zarządzania.  Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Certyfikowany konsultant OD (OD Institute Ohio). Nauczyciel przedsiębiorczości (Babson College). Certyfikowany coach ICC (International Coaching Community). Członek założyciel PSZK w 1994, a a latach 2003-2004 członek Zarządu PSZK. Założyciel i od 2006 Prezes, do 2019 członek Zarządu Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców. 

Jest autorem książki "Nigdy nie stój sam"  i współautorem: “Alchemia Kariery” (z J. Santorskim), “Profesjonalny networking. Kontakty, które procentują” (z R.Wendtem), “Praktyczny poradnik networkingu” (z W. Antosiewiczem), "Zanurz się w błękitnym oceanie. Jak networking wspiera rozwój firm" (z K.Rumianowskim), "Nigdy nie stój sama" (z Agatą Dynoch).

ANDRZEJ TWAROWSKI

Menedżer z doświadczeniem w usługach profesjonalnych dla biznesu, bankowości i liniach lotniczych.

Jako trener i konsultant biznesowy przywiązuje wagę do zrozumienia biznesowych wyzwań każdego z klientów, w czym pomaga mu „twarde” wykształcenie menedżerskie (ekonomia i MBA). Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży szkoleniowej (m.in. przez wiele lat był Dyrektorem Zarządzającym House of Skills), które wykorzystuje w realizacji projektów zapewniających trwały i oczekiwany efekt dla klienta.

Prywatnie, jest miłośnikiem koszykówki i ojcem dużej rodziny.

SŁAWOMIR WNUK

Jest doświadczonym specjalistą w dziedzinie transformacji cyfrowej przedsiębiorstw.

Ukończył Zarządzanie projektami IT i Zarządzanie relacjami z klientem na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz studia MBA w Collegium da Vinci.

Od prawie 10 lat zajmuje się oprogramowaniem Customer Experience dla firm. Jest certyfikowanym ekspertem SugarCRM, Creatio oraz Zendesk. Był prelegentem na konferencjach IDC CIO Summit, No-Code Day czy IT Future Expo.

Obecnie pełni funkcję Chief Revenue Officer oraz Head of Sales w strukturach eVolpe. Zajmuje się fine-tuningiem open-source’owych modeli językowych Large Language Models. W 2023 roku uzyskał certyfikat Elephant AI Pro™, który potwierdza jego umiejętności w zakresie zastosowania sztucznej inteligencji na potrzeby biznesu.

Rafał Żak

Kiedy ktoś prosi mnie o krótki mój opis, piszę zwykle tak: Zajmuję się rozwojem ludzi i organizacji. Robię to w roli trenera, mówcy i autora książek. 

Kiedy ktoś chciałby usłyszeć nieco więcej, dodaję do tego jeszcze: Jako trener lubię pracę z grupami wysokiego potencjału, czyli osobami, które swoimi codziennymi działaniami przyczyniają się do rozwoju całych organizacji. W roli mówcy staram się łączyć atrakcyjność przekazu z zawartością merytoryczną, której niewiele można zarzucić. Publikuję książki poświęcone rozwojowi kompetencji, do dzisiaj napisałem ich dziewięć. 

A kiedy ktoś, po tym wszystkim prosi mnie, żebym napisał przed spotkaniem coś jeszcze, mówię: Lubię zasadę: „Pokaż, że jesteś fachowcem, a nie opowiadaj o tym ;)”

Maj 2024