08:15-09:00
Rejestracja uczestników i Sesja Pozytywnych Relacji z Grzegorzem Turniakiem
09:00-09:15
Przywitanie i rozpoczęcie konferencji - Paula Leśniewska i Jacek Czarnowski
09:15-09:40
Co zmieniło się w porównaniu z trendami z zeszłego roku?
Najważniejsze kierunki zmian w sprzedaży 2024.
Co może być szczególnie istotne na polskim rynku.
09:40-10:15
Szybki rozwój nowych technologii cyfrowych, a przede wszystkim – generatywnej sztucznej inteligencji (której flagowym przykładem jest ChatGPT), rewolucjonizuje życie pracodawców i pracowników na całym świecie. Boty nie tylko piszą za nas maile, opracowują raporty i przygotowują prezentacje konferencyjne, ale także potrafią tworzyć obrazy do złudzenia przypominające zdjęcia, a nawet symulować ludzką mimikę i głos. Szybko uczące się algorytmy biją nas na głowę w różnego typu obliczeniach, a pamięć chmurowa – pozwala przechowywać właściwie nieograniczone ilości danych. Człowiek tego nie potrafi.
Czy to oznacza, że my, jako ludzie, staniemy się lada dzień zbędni? Czy pewnego dnia obudzimy się w świecie „Bajek robotów”, otoczeni przez wytwory zaawansowanej technologii cyfrowej? Jak wykorzystać postęp technologiczny z korzyścią dla nas samych i naszych bliskich (także współpracowników)? Na te i inne pytania postaram się odpowiedzieć podczas wystąpienia w ramach konferencji „Morfologia Sprzedaży”.
10:15-10:45
Dlaczego warto działać w oparciu o proces? A może jednak lepiej działać intuicyjnie?
Co to znaczy działać procesowo w sprzedaży? Czy posiadanie procesu oznacza niesłuchanie klienta?
Jak skonstruowany proces wspiera sprzedaż H2H? Czy istnieje uniwersalny proces sprzedaży?
10:45-11:05
Przerwa kawowa
11:05-11:40
Narzędzia AI w CRM.
Monetyzowanie danych o klientach.
Budowanie przewag konkurencyjnych w oparciu o prawidłowe wdrożenie CRM.
11:40-12:10
Szefie sprzedaży! Sprawdź czy wewnętrzne systemy są szczelne!
Przygotujcie się!!! Jeśli tego nie zrobicie, to przygotujcie się na porażki.
Korzystajcie z narzędzi!!! Czasy improwizatorów się skończyły.
Najważniejszy zasób handlowca to czas. Jeśli klient ma powiedzieć „NIE”, to niech to zrobi szybko.
12:10-12:45
Wylądowaliśmy na jednej wyspie, która nazywa się KLIENT. Czy jednak potrafimy się porozumieć, zewrzeć szyki i walczyć z rynkiem, a nie ze sobą?
81% szefów firm postrzega marketing jako kluczowy czynnik wzrostu i rozwoju organizacji. Jednocześnie 70% z nich nie wierzy, że zajmuje on w firmie właściwe miejsce i odgrywa w niej odpowiednią rolę. Czy to dlatego, że marketing to filmiki, social media, eventy, a sprzedaż chce widzieć konkrety - wolumeny, marże? Dowiesz się, gdzie jest luka i jak zbudować alians marketingowo-sprzedażowy w oparciu o wspólny język liczb.
12:45-13:45
Przerwa na lunch
13:45-14:20
Jak aktualnie najczęściej postrzegana jest sztuczna inteligencja.
Czy sztuczna inteligencja może pomagać w budowaniu strategii sprzedażowych i podejmowaniu trudnych biznesowych decyzji?
Jak wykorzystywać nieoczywiste możliwości AI – krótki przegląd narzędzi.
14:20-14:50
Od lat mierzymy się z wieloma mitami pokutującymi wśród sprzedawców i szefów sprzedaży. Część z nich jest mocno zakorzeniona w sprzedażowej społeczności i wyrządza wiele szkód handlowej efektywności. Kto z Was nie słyszał zdań typu: „Sprzedajemy za mało, bo moi handlowcy nie umieją zamykać sprzedaży” albo „Nie wolno mówić źle o konkurencji” albo „Ja chcę płacić dużo moim handlowcom, ale im się nie chce zarobić tych pieniędzy” i wiele innych. Grupa ekspertów w serii kilkuminutowych wystąpień krok po kroku będzie burzyła te odwieczne „prawdy sprzedażowe”. Ciekawe czy Was przekonają?
14:50-15:10
Przerwa kawowa
15:10-15:45
Jak formę spotkań preferujesz jako klient?
Preferencje klientów B2B dotyczące spotkań z dostawcami.
Co wynika z „trzeciej drogi” spotkań z klientami?
Wady i zalety każdego ze sposobów.
Jak zbudować odpowiedni mix spotkań sprzedażowych?
15:45-16:15
Na początek wrzucimy do jednego garnka dwa pojęcia: sztuczna inteligencja i kontakty Human 2 Human. Dorzucimy przygotowanie, badania, kilka slajdów, narracje i anegdoty. A później zrobimy coś zaskakującego – dodamy do tego komedię i stand up.
Wyjścia są dwa. To się skończy czymś, co zwykle charakteryzuje moje wystąpienia na Morfologii: merytoryką i sporą ilością łez ze śmiechem. Albo moim spektakularnym rozbiciem się o ścianę.
16:15-16:30
Losowanie i rozdanie nagród oraz zakończenie konferencji
Licencjonowany trener i konsultant Sandler Training – światowego lidera w zakresie projektów szkoleniowo-doradczych dotyczących sprzedaży i zarządzania sprzedażą. Właściciel gdańskiej firmy Cetus Consulting – franczyzobiorcy Sandler Training (od 2010). Realizuje projekty doradczo-szkoleniowe dla wielu firm, skierowane do kadry menedżerskiej i handlowej, prowadzące do zwiększenia efektywności sprzedażowej. Pomaga wdrażać w firmach projekty zarządzania opartego na partycypacji.
Handlowiec i menedżer związany ze sprzedażą. Przez ponad 17 lat pełnił stanowiska dyrektora sprzedaży między innymi na rynku FMCG, mody i usług. Absolwent geografii i studiów MBA na Uniwersytecie Gdańskim. Ukończył także Szkołę Facylitacji Pathways, Akademię Konsultantów Zarządzania i Akademię Coachingu Biznesowego.
Wykładał na studiach MBA na Uniwersytecie Gdańskim oraz Wyższej Szkole Biznesu i Administracji w Gdyni. Mówca biznesowy - prelegent na wielu konferencjach i seminariach. W jego szkoleniach, seminariach i wykładach wzięło udział ponad 12.000 uczestników.
Prywatnie instruktor kajakarstwa – prowadził wiele spływów kajakowych w Polsce i zagranicą. Regularnie dla przyjemności wałęsa się po lasach o różnych porach dnia i nocy, biorąc udział w imprezach na orientację.
Strateg marketingowy z 18-letnim doświadczeniem w marketingu 360 stopni – od agencji reklamowych, przez firmy rodzinne po korporację międzynarodową.
Jako konsultant, szkoleniowiec łączy marketing z biznesem wdrażając praktyczne rozwiązania. Przeprowadza transformacje strategiczne, kreuje koncepty marketingowe, wypracowuje propozycje wartości, wspiera we współpracy marketingowo-sprzedażowej w oparciu o wskaźniki.
Wykładowca marketingu strategicznego na studiach MBA Uniwersytetu Merito, Uniwersytetu Szczecińskiego.
Posiada 7-letnie doświadczenie jako Head of Marketing w międzynarodowych firmach B2B, B2C, oraz ponad 2500 godzin spędzonych w sali szkoleniowej i na doradztwie. Autorka tytułów w prasie branżowej, prelegent i szkoleniowiec.
Specjalizuje się w rebrandingu firm B2B, zmianie orientacji z produkcyjnej, sprzedażowej na marketingową, dzięki czemu firmy budują wizerunek i działają efektywniej.
W karierze zawodowej od specjalisty do dyrektora marketingu przeszła drogę przez branże B2B, e-commerce, rynki międzynarodowe, spożywcze, kosmetyczne, farmaceutyczne, przemysł.
Tomasz jest psychologiem biznesu (ALK), managerem, wykładowcą akademickim (MBA), trenerem.
Posiada 25-letnie doświadczenie, przeszkolił ponad 30 tys. osób. Członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców i Mentorów, Dyrektor ds. rozwoju w firmie Blachy Pruszyński. Twórca autorskich programów szkoleniowych z zakresu przywództwa, komunikacji i sprzedaży.
Uczy Polski biznes, jak rozumiejąc człowieka i jego potrzeby w organizacji, skutecznie budować przewagę konkurencyjną, sprzedawać, budować relacje, osiągać twarde cele biznesowe oraz zarządzać organizacją i ludźmi.
Wspiera managerów w budowaniu nowoczesnego przywództwa, pomagając im pracować w zgodzie ze swoimi talentami i wartościami.
Udowadnia, że narzędzia biznesowe można stosować również w życiu prywatnym i za ich pomocą budować dobre relacje z bliskimi.
Socjolożka, adiunkt na Wydziale Socjologii UW, współpracownik Wydziału Filozoficznego UJ. Członkini Rady Programowej Kongresu Obywatelskiego.
Wieloletnia koordynatorka Programu „Jobs and Skills for the Future” w DELab UW, gdzie realizowała projekty dla partnerów z otoczenia społeczno-gospodarczego (m.in. Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet, Warszawski Instytut Bankowy, Sektorowa Rada ds. Kompetencji Cyfrowych, Orange, Google) łącząc wiedzę akademicką z podejściem biznesowym. Dwukrotna stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół obszaru kompetencji cyfrowych i rynku pracy przyszłości. Gospodyni audycji „Efekt Sieci” w Radiu Kampus (dostępnej także na Spotify), podejmującej kwestie transformacji cyfrowej i jej konsekwencji dla rynku pracy, relacji międzyludzkich i kondycji jednostki w świecie nowych wyzwań technologicznych. Stała gościni audycji radiowych (m.in. TOK FM, Radio Nowy Świat, Radio Zet, Czwórka, Polskie Radio), autorka w dziale Opinie Magazynu Forbes.
Od 15 lat prowadzi szkolenia dla biznesu. Specjalizuje się w tematyce związanej ze sprzedażą, promocją i rekrutacją.
Doświadczenie sprzedażowe zyskała prowadząc dwie firmy: agencję reklamową oraz firmę szkoleniową.
Przez 8 lat związana z branżą finansową, gdzie diagnozuje potrzeby szkoleniowe, wdraża i prowadzi szkolenia dotyczące produktów ubezpieczeniowo-finansowych dla specjalistów, menedżerów i dyrektorów.
Prowadzi warsztaty motywacyjne oraz sesje coachingowe dla sprzedawców. Posiada doświadczenie w sprzedaży, jak również w prowadzeniu zespołu sprzedażowego na stanowisku dyrektora oddziału sprzedaży.
Absolwentka Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz Wydziału Psychologii Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe w WSB w Toruniu w zakresie Coachingu oraz Akademię Menedżera w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku.
Jakub jest pasjonatem i praktykiem łączenia nowoczesnych technologii z biznesem. Przez 7 lat był menedżerem sprzedaży w polskiej firmie B2B, gdzie na polskich i zagranicznych rynkach zajmował się m.in. zarządzaniem sprzedażą i rozwijaniem sieci dystrybucji.
Aktualnie prowadzi firmę proAutomator, zajmującą się automatyzacją procesów biznesowych i łączeniu ich z AI. Wykorzystując doświadczenie w sprzedaży B2B pomaga polskim małym i średnim firmom B2B redukować koszty, uwalniać czas na produktywne działania oraz otwierać nowe możliwości w marketingu i sprzedaży.
Praktyk sprzedaży i zarządzania sprzedażą z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem.
W trakcie dotychczasowej pracy zawodowej pracował między innymi jako dyrektor ogólnopolskiej sieci sprzedaży u jednego z największych w Polsce brokerów kredytowych, budował sieci sprzedaży na rynku FMCG czy Manager Regionu w jednym z wiodących telekomów.
Przez kilka lat związany również z branżą ubezpieczeniową, zarówno jako aktywny agent jak i manager zespołów sprzedaży. Suma zawodowych doświadczeń doprowadziła go na salę szkoleniową, na której dzieli się wiedzą z zakresu między innymi sprzedaży, budowania zespołów i kompetencji miękkich.
Licencjonowany trener i konsultant Sandler Training, absolwent Szkoły Trenerów Biznesu Akademii SET. Prywatnie miłośnik motocykli i długich nadmorskich spacerów.
Inspirujący mówca, mentor, networker. Wykładowca na studiach podyplomowych SGH, UW, PW i MBA na ALK, PK. Niestrudzony orędownik i pasjonat idei networkingu. Mingling maven – poprowadził ponad 2000 sesji networkingowych dla przeszło 200.000 uczestników. W lutym 2006 wprowadził i rozwijał do 2013 na rynku krajowym firmę BNI Polska. Obecnie jest partnerem spółki szkoleniowo-doradczej GrupaYak.
Został wybrany jednym z "10 Topowych Głosów Polskiego Linkedin 2018, 2019, 2020". Prowadzi z zespołem programy rozwojowe:
#SocialSelling, #FirmaNaLinkedin, #MentorCEOin, #RzecznictwoPracowników.
Na eventach biznesowych zarządza #SesjePozytywnychRelacji.
Poprzednio: Prezes Akademia Rekomendacji, BNI Polska, Jobpilot Polska; HR Sector Sales Manager – SAP Polska; Managing Director – Neumann Management Institute; Dyrektor Polskiej Międzynarodowej Szkoły Zarządzania. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Certyfikowany konsultant OD (OD Institute Ohio). Nauczyciel przedsiębiorczości (Babson College). Certyfikowany coach ICC (International Coaching Community). Członek założyciel PSZK w 1994, a a latach 2003-2004 członek Zarządu PSZK. Założyciel i od 2006 Prezes, do 2019 członek Zarządu Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców.
Jest autorem książki "Nigdy nie stój sam" i współautorem: “Alchemia Kariery” (z J. Santorskim), “Profesjonalny networking. Kontakty, które procentują” (z R.Wendtem), “Praktyczny poradnik networkingu” (z W. Antosiewiczem), "Zanurz się w błękitnym oceanie. Jak networking wspiera rozwój firm" (z K.Rumianowskim), "Nigdy nie stój sama" (z Agatą Dynoch).
Menedżer z doświadczeniem w usługach profesjonalnych dla biznesu, bankowości i liniach lotniczych.
Jako trener i konsultant biznesowy przywiązuje wagę do zrozumienia biznesowych wyzwań każdego z klientów, w czym pomaga mu „twarde” wykształcenie menedżerskie (ekonomia i MBA). Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży szkoleniowej (m.in. przez wiele lat był Dyrektorem Zarządzającym House of Skills), które wykorzystuje w realizacji projektów zapewniających trwały i oczekiwany efekt dla klienta.
Prywatnie, jest miłośnikiem koszykówki i ojcem dużej rodziny.
Jest doświadczonym specjalistą w dziedzinie transformacji cyfrowej przedsiębiorstw.
Ukończył Zarządzanie projektami IT i Zarządzanie relacjami z klientem na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz studia MBA w Collegium da Vinci.
Od prawie 10 lat zajmuje się oprogramowaniem Customer Experience dla firm. Jest certyfikowanym ekspertem SugarCRM, Creatio oraz Zendesk. Był prelegentem na konferencjach IDC CIO Summit, No-Code Day czy IT Future Expo.
Obecnie pełni funkcję Chief Revenue Officer oraz Head of Sales w strukturach eVolpe. Zajmuje się fine-tuningiem open-source’owych modeli językowych Large Language Models. W 2023 roku uzyskał certyfikat Elephant AI Pro™, który potwierdza jego umiejętności w zakresie zastosowania sztucznej inteligencji na potrzeby biznesu.
Kiedy ktoś prosi mnie o krótki mój opis, piszę zwykle tak: Zajmuję się rozwojem ludzi i organizacji. Robię to w roli trenera, mówcy i autora książek.
Kiedy ktoś chciałby usłyszeć nieco więcej, dodaję do tego jeszcze: Jako trener lubię pracę z grupami wysokiego potencjału, czyli osobami, które swoimi codziennymi działaniami przyczyniają się do rozwoju całych organizacji. W roli mówcy staram się łączyć atrakcyjność przekazu z zawartością merytoryczną, której niewiele można zarzucić. Publikuję książki poświęcone rozwojowi kompetencji, do dzisiaj napisałem ich dziewięć.
A kiedy ktoś, po tym wszystkim prosi mnie, żebym napisał przed spotkaniem coś jeszcze, mówię: Lubię zasadę: „Pokaż, że jesteś fachowcem, a nie opowiadaj o tym ;)”
Maj 2024