PROGRAM I PRELEGENCI

PROGRAM

8:00-9:00

Rejestracja uczestników

9:00-9:10

Przywitanie i rozpoczęcie konferencji - Jacek Czarnowski

9:10-9:40

  • Jak poradzić sobie w sytuacji niedoboru kandydatów na pracowników?
  • Jak się sprzedać w wyścigu na najatrakcyjniejszego pracodawcę?
  • Jakimi kryteriami mogą kierować się kandydaci?
  • Jak przyciągnąć najatrakcyjniejszych pracowników?

9:40-10:15

Podczas prelekcji dowiemy się na temat:

- najnowszych trendów: ścieżka klienta od online to offline

- jak budować skuteczne kampanie sprzedażowe na Facebooku

- jak mierzyć wpływ kampanii online/mobile na FB na ruch i sprzedaż offline

- przedstawione zostanie case study oraz lista najlepszych praktyk dla B2B/B2C

10:15-10:50

Tradycyjne biznesy są dziś wypierane przez nowoczesne modele, które zmieniają oczekiwania klientów. Przejazd taksówką, nocleg w hotelu, czy pobyt zagranicą są w pełni zarządzane z poziomu smartfona. Konsumenci zamiast tradycyjnie kupować rzeczy na własności (np. samochody) preferują płacić za używanie produktu w sytuacji, w której występuje potrzeba. Zrozumienie doświadczenia klienta i podróży klienta nabiera coraz ważniejszego znaczenia, gdyż klienci wchodzą w relacje z firmami za pośrednictwem niezliczonych punktów interakcji, wieloma kanałami, a w swojej ocenie kierując się subiektywnym wrażeniem. Na konferencji wyjaśnię jak dzięki design thinking stworzyć mechanizmy pozwalające dostarczać i mierzyć doświadczenia swoich klientów i przez to podnosić wartość sprzedaży.

10:50-11:10

Przerwa kawowa

11:10-11:45

Zarządzanie sprzedażą nie może być dzisiaj takie, jak jeszcze kilka lat temu. To, co sprawdzało się na wcześniejszych pokoleniach, dzisiaj zostaje rozliczane przez osoby urodzone pod koniec 20 i na początku 21 wieku. Zmierzymy się z 4 zasadami, czy też działaniami, które powtarzane przez lata dzisiaj mogą bardziej szkodzić, przez co nie tylko nie wyrabiamy planów sprzedażowych, ale nawet tracimy pracowników.

11:45-12:15

Czym jest controlling sprzedaży? W jaki sposób controlling sprzedaży może przyczynić się do wzrostu wyników firmy? Jakie wskaźniki wykorzystywać, by dbać o finansową stronę sprzedaży? Jak prowadzić proces ciągłego doskonalenia w sprzedaży? Podczas prelekcji poruszone zostaną „twarde” aspekty zarządzania sprzedażą. Porozmawiamy też o tym, w jaki sposób wykorzystać controlling sprzedaży, by stał się dla menedżera rzeczywistym wsparciem, a nie tylko dodatkowym obowiązkiem.

12:15-12:50

  • Co czyni handlowca wyjątkowym?
  • Jak zmienia się profil idealnych kandydatów w sprzedaży?
  • Gdzie szukać kandydatów?
  • Jak weryfikować wartości kandydatów?
  • Case study Klienta.

12:50-13:50

Przerwa na lunch

13:50-14:25

Biznesowe Media Społecznościowe, takie jak LinkedIn, wkrótce staną się nieodłącznym narzędziem pracy nowoczesnego przedsiębiorcy i handlowca. Aktywna obecność w takich mediach jest pierwszym i najważniejszym krokiem do nawiązywania skutecznych relacji biznesowych w cyfrowym świecie. Podczas swojej prezentacji opowiem o czterech podstawowych filarach social sellingu B2B, czyli - jak w prostych, codziennych, aktywnościach wykorzystać LinkedIn do pozyskiwania kontaktów biznesowych.

14:25-14:55

Zmiany z zakresu ochrony danych osobowych:

  • Jak prowadzić marketing bezpośredni po RODO?
  • Kiedy potrzebna jest zgoda na przetwarzanie danych?
  • Czy kanał komunikacji ma znaczenie?
  • Jakie nowe prawa ma klient?
  • Nowe obowiązki w procesie obsługi klienta.
  • Co nam grozi?

14:55-15:15

Przerwa kawowa

15:15-15:55

Bycie handlowcem się raczej przydarza, niż jest rozmyślnie wybranym kierunkiem rozwoju osobistego. Nie słyszałem o młodzieży, która planuje pracę w sprzedaży i odpowiednio do tak wybranej ścieżki kariery dobiera szkoły średnie i studia wyższe. Każdy przynosi więc do biznesu osobowość, bagaż doświadczeń, intuicję i energię. Kontaktuje się z Klientami… i pewnego dnia trafia na trening z technik sprzedaży poznając osobliwy świat spreparowanych wypowiedzi, przemyślnych argumentów i innych wytrychów mających go przeprowadzić od pierwszego wrażenia do faktury. O ile pierwsze szkolenia są jeszcze atrakcyjne (bo nowe), o tyle kolejne utrwalają tylko przekonanie o tym, że istnieje świat sali szkoleniowej i… świat rzeczywisty. Na szczęście wcale tak nie musi być. Szczegółowo opisałem to w książce „Sprzedaż bez sprzedawania. Psychologia dobrego wpływu na klienta” (PWN), a opowiem w trakcie naszego spotkania… Zapraszam!

15:55-16:35

Dlaczego za sweter George’a Clooneya jesteśmy gotowi zapłacić więcej, jeśli jest niewyprany? Dlaczego tureckie kaloryfery są warte mniej niż te wyprodukowane w Niemczech? Przypisywanie wartości jest procesem indywidualnym, subiektywnym, ale… podlegającym określonym regułom. Jak sprawić, by ludzie chcieli płacić więcej za Twoje produkty i usługi?

16:35-16:55

Losowanie i rozdanie nagród oraz zakończenie konferencji

Jacek Czarnowski

Od 1993 roku związany ze sprzedażą i marketingiem. Przez 15 lat pełnił stanowiska dyrektora handlowego między innymi na rynku FMCG, rynku mody oraz branży usług (firmy Kamis, Fazer, czy Atlantic). Absolwent geografii i studiów MBA na Uniwersytecie Gdańskim ukończył także Akademię Coachingu Biznesowego. Licencjonowany trener i konsultant Sandler Training - światowego lidera w zakresie projektów doradczo-szkoleniowych dotyczących zarządzania sprzedażą i sprzedaży. Właściciel firmy Cetus Consulting – franczyzobiorcy Sandler Training. Specjalizuje się w kompleksowym udoskonalaniu procesów sprzedażowych w przedsiębiorstwach. Coach specjalizujący sie w tematyce zarządczej i sprzedażowej. Mówca biznesowy - prelegent na wielu konferencjach i seminariach. Twórca i organizator MORFOLOGII SPRZEDAŻY - największej w Polsce północnej konferencji dla menedżerów sprzedaży odbywającej się od 2012 roku. Prywatnie instruktor kajakarstwa, prowadził wiele spływów kajakowych w Polsce i zagranicą. Lubi szczególnie kajakarstwo zwałkowe mało znaną odmianę pływania na kajakach.

Agnieszka Chabrzyk

Business Factory & ROI Hunter, Country Director Poland, Senior Digital & Marketing Executive, osoba posiadająca szerokie strategiczne oraz biznesowe doświadczenie zwłaszcza w obszarze digital marketingu, sprzedaży oraz big data, zdobyte zarówno w strukturach Polskich jak i międzynarodowych. W latach 2014-2016 pracowała w Facebooku w regionie CEE. Wcześniej spędziła 11 lat w międzynarodowych korporacjach odpowiadając za marketing oraz digital w Polsce oraz w regionie CEE. Obecnie zarządza polskim oddziałem agencji online - Business Factory, dostawcy technologii ROI Hunter, jedynego oficjalnego na Region Środkowo - Wschodniej Europy Facebook Marketing Partnera. Prywatnie podróżuje, odkrywa świat i ludzi.

Agnieszka Cwalina-Kowalewska

Adwokat, partner MGS Kancelarii Radców Prawnych i Adwokatów Mądry, Sznycer, Cwalina-Kowalewska, Sambożuk z siedzibą w Gdańsku. Od 2010 roku prowadzi praktykę w zakresie obsługi prawnej na rzecz klientów kancelarii z sektora Energy & Utilities oraz FMCG. Posiada doświadczenie w prowadzeniu spraw z prawa konkurencji i prawa konsumenckiego. Doradza przedsiębiorcom w zakresie ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji. Aktywnie uczestniczy w Towarzystwie Obrotu Energią jako członek zespołu do spraw umów na rynku detalicznym. Wchodzi w skład zarządu Stowarzyszenia Ekspertów Majątkowych, gdzie pełni również funkcję rzecznika eksperta oraz konsultanta praw majątkowych. Obecnie w trakcie MBA - 9 Edition na Politechnice Gdańskiej.

Paweł Fortuna

Dr Paweł Fortuna – psycholog biznesu związany z Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie i Instytutem Psychologii KUL. Od 25 lat pracuje z handlowcami wydobywając z nich wewnętrzną siłę, umiejętnie łącząc mądrość doświadczonych sprzedawców z osiągnięciami współczesnej psychologii wywierania wpływu. Propagator stosowania białej perswazji (wpływu bez manipulacji), twórca wielu niekonwencjonalnych metod szkoleniowych. Autor i współautor kilkunastu książek, w tym trzech nagrodzonych laurem „Książka dla Trenera” Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu i dwóch uhonorowanych „Nagrodą Teofrasta” miesięcznika Charaktery za najlepszą popularno-naukową książkę psychologiczną. Performer, autor tekstów, muzyk i kompozytor (największy hit: Dziewczyna szamana). Dawca energii.

Marcin Grela

Twórca Sales Angels – największej społeczności ludzi sprzedaży w Polsce www.salesangels.pl Headhunter pracowników działu sprzedaży, a także doświadczony handlowiec i manager sprzedaży, związany od 2014 lat z jedną z najbardziej uznanych polskich firm doradczych – 4Results. Najpierw w Warszawie, a teraz także w Katowicach, Gdańsku i Poznaniu organizuje cykliczne spotkania handlowców i managerów sprzedaży z czołowymi ekspertami sprzedaży w Polsce. Każde spotkanie Sales Angels ma inny temat i gościa specjalnego, ale wszystkim przyświeca główne hasło społeczności „Sprzedawanie to pomaganie”. To także certyfikowany trener Reiss Motivation Profile czyli narzędzia diagnostycznego, które pokazuje co i w jakim stopniu motywuje ludzi. Promuje sprzedaż opartą o naturalne predyspozycje i zdrowe wartości. Pogromca idei sprzedawania śniegu Eskimosom i wszelkiej maści wciskania. Prowadził projekty rekrutacyjne m.in. dla takich firm jak: Grupa Żywiec, Mosso, Krosno Glass, Iglotex, Hochland, Mardom, Schindler, OMV, ETI Polam, Kancelaria Ożóg-Tomczykowski, Media Impact (Onet.pl, Zumi i Ringier Axel Springer Polska), SAD- Apple Premium Resseler, POSperita.

#SprzedawanieToPomaganie

Piotr Grocholiński

Posiada bogate doświadczenie w zakresie tworzenia strategii, modeli biznesowych, segmentacji, zarządzania produktem oraz przeprowadzania zmian w organizacji. Swoje 17 letnie doświadczenie zawodowe zdobył pracując w środowiskach wielokulturowych m.in. w: ING Banku Śląskim, gdzie zarządzał departamentem rachunków płatności i kart, Nordea Banku piastując m.in. funkcję szefa segmentów detalicznych i szefa sprzedaży, LG Petro Banku zarządzając sprzedażą detaliczną. Od 1,5 roku realizuje niezależnie wsparcie biznesowe dla firm z różnych sektorów pracując m.in. dla (BGŻ BNP Paribas, PKO BP, BZ WBK, BPH, Nordea, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, Art Inkubatora, Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo Handlowej, Wiedzy i Praktyki, Nationale Nederlanden). Zrealizował liczne projekty i szkolenia specjalizując się w tzw. design sprints, które łączą obszar biznesowy z procesami projektowania design thinking, service design i UX. Pomaga liderom i ich zespołom przechodzić proces transformacji, patrzeć oczami klienta, wdrażać design thinking i wzmacniać kulturę innowacji. Jest współzałożycielem społeczności "Klientocentryczni" skupiającej ekspertów z zakresu design thinking, service design, UX, customer research.

Kamil Mirowski

Creative Marketing Consultant w agencji interaktywnej 1000ideas. Pomaga firmom budować relacje z ich potencjalnymi Klientami. Prowadzę projekty marketingowe oraz szkolenia. Marketingiem Internetowym zajmuje się zawodowo od 2008 roku. Jest dyplomowanym (SGH) specjalistą ds. marketingu Internetowego. Od 2016 roku stale prowadzi szkolenia, prelekcje oraz warsztaty z obszaru nowych mediów (tam, gdzie łączą się kompetencje marketingu, sprzedaży oraz rekrutacji). Dzieli się nie tylko pozyskaną wiedzą merytoryczną, ale przede wszystkim doświadczeniem stale zdobywanym podczas pracy „na pierwszej linii frontu”. Współpracuje z Klientami bezpośrednimi oraz agencjami interaktywnymi. Pracował z takimi markami jak: InPost, AXA Polska, Warka (Grupa Żywiec), Krakuski (Bahlsen), Dr.Oetker, Ipla, BZWBK, BIODERMA, Muzeum Łazienki Królewskie, Mlekpol, Jutrzenka (Colian), Onet, Puma, Canon, Nespresso. Szkolił takie firmy jak: MetLife, Forum Media, Ambasada Stanów Zjednoczonych, Nespresso (Nestle), Canon, DIgital Care, Lyreco, Phoenix Contact, infor oraz inne, mniejsze przedsiębiorstwa.

Anna Sperska

Konsultant, szkoleniowiec oraz wykładowca akademicki. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie menedżerskie w obszarze sprzedaży, marketingu, analiz i zarządzania strategicznego. Zajmowała stanowiska Dyrektora Sprzedaży, Pełnomocnika Zarządu oraz pełniła funkcję Prokurenta w dużej spółce akcyjnej. Doświadczenie zawodowe zdobywała na rynku polskim oraz niemieckim. Od 2016 roku prowadzi własną butikową firmę konsultingową. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz programu typu MBA, Management ICAN. Doktorantka Uniwersytetu Gdańskiego, przygotowuje rozprawę w zakresie pomiaru efektywności działań sprzedażowo-marketingowych. Autorka publikacji i artykułów na temat zarządzania. Specjalizuje się w sektorze B2B.

TOMASZ TARGOSZ

Od 13 lat związany ze sprzedażą, zdobywał doświadczenie na stanowiskach handlowych, managerskich, jak i wspierających sprzedaż. Pracował i szkolił największe firmy w swoich branżach (m.in. Phillip Moris, Nationale Nederlanden, Velux, Hm Clasue, Librus), pomagał w rekrutacjach i zarządzaniu sprzedażą, a co jak sam twierdzi najważniejsze: popełnił tyle błędów, że śmiało może uznawać siebie za eksperta sprzedaży. Autor dwóch książek (Sprzedaż jest sexi, Martwa sprzedaż, wyd. Złote Myśli), jego artykuły pojawiają się cyklicznie w 4 czasopismach branżowych (m.in Szef Sprzedaży, Pracownik Fizyczny), występował na takich wydarzeniach, jak Zgrupowanie Asów Sprzedaży, czy Trendy Sprzedaży Pulsu Biznesu.

Paweł Tkaczyk

Jak sam twierdzi – zarabia na życie opowiadaniem historii. Buduje silne marki – pracuje m.in. z Agorą, Grupą Allegro, wieloma mniejszymi firmami. Doradza startupom i innym przedsiębiorstwom – jako mentor np. podczas Startup Weekend czy Startup Fest. Dzieli się wiedzą – piszę blog o budowaniu marki, popełnił trzy książki: „Zakamarki marki”, „Grywalizacja” oraz „Narratologia”. Prowadzi szkolenia z marketingu, brandingu, social media… Kocha literki niemal w każdej – poza Comic Sans – formie.