PROGRAM I PRELEGENCI

PROGRAM

8:00-9:00

Rejestracja uczestników

9:00-9:10

Przywitanie i rozpoczęcie konferencji - Jacek Czarnowski

9:10-9:45

  • Co oprócz charakteru oferty i rodzaju cyklu sprzedaży jest ważne w zarządzaniu zespołem?
  • Dlaczego bywa, że przeszczepy rozwiązań z jednej branży do drugiej się nie udają?
  • Jak rozwiązywać w praktyce dylemat "jakość vs. ilość"?
  • Czy i jak rozwijać handlowców?

9:45-10:15

  • Najczęstsze przyczyny trudnych relacji i jak sobie z nimi radzić.
  • Szef czy podwładny – kto rozdaje karty?
  • Jak budować zespół z indywidualistą wewnątrz? Jak wspierać zachowania zespołowe?
  • Trzy zasady, których warto przestrzegać zanim sięgniemy po rozwiązania ostateczne.

10:15-10:50

  • Wodospad cenowy - analiza potencjałów optymalizacji pricingowej.
  • Analiza wrażliwości cenowej produktów.
  • Segmentacja klientów wg wartości.
  • Logika cenowa - formuła określająca optymalną cenę sprzedaży.
  • Systemy wspomagania decyzji cenowych.

10:50-11:10

Przerwa kawowa

11:10-11:45

  • Jakie są źródła przemocy w sprzedaży i w zarządzaniu zespołami sprzedażowymi?
  • Czy możliwe jest efektywne sprzedawanie bez używania „technik sprzedaży”?
  • Jak prowadzić zespół zgodnie ze sprzedażową strategią WIN-WIN?
  • Jak przemoc i manipulacje stosowane przez menedżerów sprzedaży i handlowców wpływają na relacje  z rynkiem?

11:45-12:15

  • Rekrutacja wewnętrzna - dlaczego warto w nią inwestować?
  • Wiedza tajemna, czyli skąd wiadomo kiedy i kogo rozwijać?
  • Jak wspierać rozwój jednostki i utrzymać efektywność zespołu?

12:15-12:50

  • Czy można do sprzedaży przenieść to czego już od dawna używa się na produkcji czy w IT?
  • W jaki sposób podejść do zwinnego zarządzania sprzedażą?
  • Co można dzięki temu zyskać?
  • Dlaczego wdrożenia zwinnego zarządzania często kończą się porażką?

12:50-13:50

Przerwa na lunch

13:50-14:20

  • Czym jest grywalizacja w sprzedaży i kiedy może się przydać?
  • Najczęściej popełniane błędy podczas wdrażania grywalizacji.
  • Business case'y.
  • Grywalizacja jako alternatywa dla klasycznych programów lojalnościowych.

14:20-14:55

  • Nie wystarczy przekazać wiedzę produktową, postawić cele i czekać, aż zostaną one zrealizowane.

  • Co robić aby wesprzeć handlowców w wykorzystaniu ograniczonego czasu jakim dysponują każdego dnia?

  • Jak budować świadomość biznesową sprzedawców, która przekłada się na optymalizację pracy z klientami?

14:55-15:15

Przerwa kawowa

15:15-15:50

Mogłoby się wydawać, że nigdzie bardziej niż w dziale sprzedaży być nie może. Tymczasem nadal słyszysz: niesprawiedliwie podzieliłeś terytorium sprzedaży. Faworyzujesz swoich pupili. Ktoś ma „łatwiejszych” klientów. To wpływa na zaangażowanie i ostatecznie wyniki. Czy sprawiedliwe traktowanie pracowników jest w ogóle możliwe?

  • Sprawiedliwie czyli jak?
  • Co pracownicy chcą powiedzieć, gdy mówią "to niesprawiedliwe"?
  • Jak wypracować swój standard sprawiedliwości?
  • Dlaczego nieświadome uprzedzenia są gorącym tematem naszych czasów?
  • Jak pracować z własnymi nieświdomymi uprzedzeniami?

 

15:55-16:30

  • O tym, jak dobrze radzimy sobie z oszukiwaniem samych siebie,
  • O tym, jak motywować siebie i innych i jak nie tracić sił, kiedy jest ciężko,
  • O tym co pozwala nam myśleć, że nie jesteśmy stworzeni do osiągania sukcesów,
  • O zdaniach w stylu "Co Cię nie zabije to Cię wzmocni" i innych motywacyjnych bzdurach,
  • O tym jak korzystać z pracy zespołowej i jak nie tracić na pracy zespołowej,
  • O tym, jak potrafimy się czuć dobrze, niezależnie od efektów naszych starań,
  • O tym jak tworzyć pracownikom środowisko sprzyjające utrzymywaniu motywacji. 

16:30-16:45

Losowanie i rozdanie nagród oraz zakończenie konferencji

Rafał Żak

Rafał Żak - zajmuje się rozwojem ludzi i organizacji. Robi to w kilku rolach: trenera, mówcy i autora tekstów. Jako trener lubi pracę z grupami wysokiego potencjału, czyli osobami, które swoimi codziennymi działaniami przyczyniają się do rozwoju całych organizacji. W roli mówcy stara się łączyć atrakcyjność przekazu z zawartością merytoryczną, której niewiele można zarzucić. W roli autora publikuje książki poświęcone rozwojowi kompetencji. Nieco bezczelnie twierdzi, że w tym co robi zauważa różnicę pomiędzy rozwojem, który ma sens, a takim, który jest celem sam w sobie. Tropi mity, piętnuje zbytnie uproszczenia, promuje rozwój oparty na dowodach.

Robert Grzybek

Partner zarządzający GM Solutions, firmy specjalizującej się w rozwijaniu kompetencji organizacyjnych i indywidualnych w zakresie przywództwa oraz sprzedaży. Posiada tytuł MBA Szkoły Biznesu PW. Przez 12 lat zarządzał zespołami w organizacjach biznesowych. Największy team jakiemu przewodził liczył blisko 1100 osób. Doświadczenia w zarządzaniu sprzedażą i marketingiem zdobywał m.in. w Procter & Gamble oraz Orange. Od 15 lat zajmuje się doradztwem, szkoleniami i coachingiem. Pracował m.in. dla Citibank, Danone, Heinz, Media Markt, Nestlé Waters, Samsung. Poza szkoleniami, konsultingiem i coachingiem pisze oraz wykłada. Przez sześć edycji kierował studiami „Zarządzanie zespołem sprzedaży” w Akademii Leona Koźmińskiego. Należy do grona wykładowców Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Publikuje m.in. w magazynie „Szef Sprzedaży” oraz "Personel i zarządzanie". Jego pierwsza książka o sprzedaży i zarządzaniu zajęła II miejsce w konkursie Economicus 2016.

Sławomir Cieszyński

Dyrektor makroregionu północ w Fortum. Perfekcjonista w każdym calu oraz ogromny pasjonat podróży, który w tym roku zdobył szczyt Kilimanjaro. Wierzy w siłę zespołu i potrafi doprowadzić go do maximum wydajności sprzedażowej aby następnie skrupulatnie utrzymywać wysoki poziom zaangażowania i motywacji handlowców. Swoje pierwsze kroki w sprzedaży stawiał 18 lat temu, od tego czasu sukcesywnie rozwija swoją branżową wiedzę oraz kompetencje managerskie. Ma na sowim koncie wiele sukcesów w budowaniu nowych zespołów sprzedażowych oraz rozwijaniu leaderów sprzedaży w ramach struktur wewnętrznych. Jego żywiołem jest praca w terenie, dlatego na co dzień, aktywnie wspiera swoich ludzi w codziennych zadaniach. Motto życiowe: „nawet najdłuższa droga zaczyna się od pierwszego kroku”.

Jacek Czarnowski

Od 1993 roku związany ze sprzedażą i marketingiem. Przez 15 lat pełnił stanowiska dyrektora handlowego między innymi na rynku FMCG, rynku mody oraz branży usług (firmy Kamis, Fazer, czy Atlantic). Absolwent geografii i studiów MBA na Uniwersytecie Gdańskim ukończył także Akademię Coachingu Biznesowego. Licencjonowany trener i konsultant Sandler Training - światowego lidera w zakresie projektów doradczo-szkoleniowych dotyczących zarządzania sprzedażą i sprzedaży. Właściciel firmy Cetus Consulting – franczyzobiorcy Sandler Training. Specjalizuje się w kompleksowym udoskonalaniu procesów sprzedażowych w przedsiębiorstwach. Coach specjalizujący sie w tematyce zarządczej i sprzedażowej. Mówca biznesowy - prelegent na wielu konferencjach i seminariach. Twórca i organizator MORFOLOGII SPRZEDAŻY - największej w Polsce północnej konferencji dla menedżerów sprzedaży odbywającej się od 2012 roku. Prywatnie instruktor kajakarstwa, prowadził wiele spływów kajakowych w Polsce i zagranicą. Lubi szczególnie kajakarstwo zwałkowe mało znaną odmianę pływania na kajakach.

Grzegorz Furtak

Ekspert w dziedzinie pricingu oraz strategii monetyzacji. Założyciel pricingLAB – firmy konsultingowej specjalizującej się w pricingu. W ramach działalności doradczej realizował projekty optymalizacji pricingowej oraz szkolenia pricingowe dla takich firm jak: Inter Cars, Animex, Michelin, Maspex, Grupa Topex, Investa, PBS Connect, Żabka, Lewiatan. Praktyk biznesu z 25-letnim doświadczeniem. Przez 15 lat pełnił funkcje Executive: Prezesa Zarządu, Dyrektora Zarządzającego, Dyrektora Sprzedaży w międzynarodowych organizacjach tj. Grohe, Podravka, Lekkerland, Raisio. Absolwent programu Executive MBA University of Warsaw – University of Illinois. Pobierał nauki w American Management Association oraz European Management Association. Prelegent w roli eksperta pricingu na licznych kongresach i konferencjach poświęconych zagadnieniom handlu, sprzedaży i marketingu.

Jan Grzesikiewicz

Partner zarządzający w Sales Pistols. Wierzący i praktykujący. Wierzy w zastosowanie mechanizmów grywalizacji do zmiany nawyków handlowców i praktykuje „sprzedaż obnażoną” – lubi postawić kawę na ławę i odrzeć ze sprzedażowych złudzeń. Łowca głodny adrenaliny i wyzwań. Na co dzień pozyskuje klientów i zarządza zespołem handlowym. Prawdziwy Pistolet Sprzedaży, który nie raz już łamał konwenanse i całkiem dobrze na tym wychodził.

Zofia Jakubczyńska

Trener i praktyk biznesu. Autorka bestsellerowych książek: „Efektywny zespół. Jak razem osiągać więcej? Strategie budowania silnego zespołu” wydanej przez wydawnictwo Samo Sedno oraz „Jeden na jeden. Odważne rozmowy z pracownikami. Dialogi i praktyczne ćwiczenia” – Wydawnictwo MT Biznes. Publikuje teksty w czasopismach: Szef Sprzedaży oraz As Sprzedaży. Zajmowała się realizowaniem dużych projektów personalnych w jednej z największych instytucji finansowych w kraju. Początkowo specjalizowała się w pozyskiwaniu talentów, a następnie w programach rozwojowych dla organizacji. Współtworzyła grupę coachów pracujących z przedstawicielami handlowymi. Następnie w spółce należącej do Pracuj Solutions, w roli Dyrektora ds. Programów Rozwojowych, kierowała pracą 12-osobowego zespołu coachów kariery. Od 12 lat pracuje dla klientów biznesowych koncentrując się na rozwoju kompetencji sprzedażowych i zarządczych. Socjolog (Uniwersytet Wrocławski) ze specjalnością w komunikacji społecznej i badaniach rynku. Absolwentka studiów z zakresu Porozumienia bez Przemocy (Collegium Civias), szkoły trenerów Moderator, szkoły coachingu grupowego Trop, cyklu szkoleniowego z zakresu storytellingu (MS Team), szkoleń zgodnych ze standardami ICF oraz licznych warsztatów „train the trainers”. Pracowała dla branż: finansowej, rolnej, konsultingowej, produkcyjnej, edukacyjnej, wydawniczej, prawnej, nowych technologii, retail. Miejskie zwierzę. To tu spędza większość czasu pracując i korzystając z możliwości jakie stwarza miasto (od koncertów przez aktywny wypoczynek po wygrzewanie ławek na placach zabaw). Interesuje się zrównoważonym rozwojem i współczesną architekturą. Uczy się kupować tylko tyle książek, ile realnie jest w stanie przeczytać. W jej bibliotece dominują reportaże, biografie i baśnie świata. Rozwija się twórczo poprzez storytelling czerpiąc radość z wymyślania i opowiadania historii.

Zuzanna Mazurek

Jako certyfikowany konsultant DISC D3™ wspiera managerów i członków zarządów firm w podnoszeniu efektywności osobistej, ich zespołów i całej organizacji. Jest trenerem biznesu, coachem ICF z akredytacją na poziomie PCC. Posiada wieloletnie doświadczenie w biznesie. Ponad dziesięć lat pracowała w branży public relations – zarówno w jednej z czołowych agencji PR, jak w międzynarodowej korporacji. Odpowiadała za realizację strategii komunikacji, CSR, komunikację kryzysową. Prowadziła projekty na skalę kraju i większe, międzynarodowe. Obecnie w zespole EFFECTIVENESS – badania kompetencji. Jest Prezesem International Coach Federation Polska.

Szymon Negacz

Trener biznesu, konsultant, informatyk i właściciel Sellwise.pl. Od samego początku kariery związany ze sprzedażą B2B. Wykorzystując wykształcenie informatyczne i doświadczenie we współpracy ze spółkami technologicznymi, w ostatnich latach rozwija działy sprzedaży w oparciu o nowoczesne technologie. Skutecznie wspiera klientów Sellwise w realizacji swoich celów biznesowych. Doświadczenie zdobywał, prowadząc kilkudziesięcioosobowe działy sprzedaży, które docierały do ponad 50 krajów w Europie i na świecie, łącznie generując ponad 700 milionów złotych sprzedaży.

Maciej Sasin

Autor książek biznesowych, przedsiębiorca, trener i konsultant rozwoju organizacji. Twórca autorskiej strategii aktywizacji sprzedaży w firmach Pro Sell Tools. Ze sprzedażą związany od 2003 roku. Założyciel firmy Akademia Rozwoju Kompetencji. Autor trzech książek: „Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał”, „Efektywny system pracy, czyli jak skutecznie zarządzać sobą w czasie” oraz „Skuteczna sprzedaż, model który zwiększy Twoje zyski”. Specjalizuje się w projektach rozwojowych, które mają na celu zaangażowanie pracowników w cele organizacji w obszarach: aktywnej sprzedaży (B2B, B2C), zarządzania zespołami, oraz zwiększania efektywności osobistej. Przez 6 lat zarządzał działem HR w firmie z branży motoryzacyjnej (sieć dealerów VW, VW Użytkowe, Skoda, Audi, Porsche i Bentley), gdzie odpowiadał za rekrutację, coaching, wdrażał i szkolił pracowników z zakresu technik aktywnej sprzedaży, rozwoju kompetencji managerskich i osobistych. Odpowiadał za komunikację wewnętrzną i employer branding. Socjolog, filozof, absolwent studiów podyplomowych: Psychologia w Zarządzaniu na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Mistrz Praktyk NLP (Neurologiczno Lingwistyczne Programowanie), coach w metodyce Multilevel Coachingu. Ukończył kurs analizy transakcyjnej zakończony testem 101. Jako trener i coach współpracował z firmami z takich branż jak: motoryzacja, rolnictwo, medycyna, produkcja, poligrafia, bankowość i finanse, technika, sieci handlowe, edukacja.