TAK BYŁO

PROGRAM - MAJ 2022

8:00-9:00

Rejestracja uczestników

9:00-9:15

Przywitanie i rozpoczęcie konferencji - Jacek Czarnowski

09:15-09:45

  • Trendy rynkowe – plany rekrutacyjne w działach handlowych.
  • Luka kompetencji – jakich umiejętności poszukują pracodawcy?
  • Nowe trendy i wyzwania w strategiach wynagrodzeń i zatrudniania.

09:45-10:20

  • Dlaczego nie istnieje idealny sprzedawca?
  • Dlaczego „gwiazdy sprzedaży” często przygasają po zmianie produktu / rynku / firmy? Jak im pomóc w powrocie do ponadprzeciętnych wyników?
  • Czy Twoi handlowcy lubią sprzedawać i ile czasu poświęcają na czystą sprzedaż? Poznaj Indeks Wymówek.
  • Jak pomóc poradzić sobie z jej / jego kluczowymi barierami skuteczności?

10:20-10:40

  • Jak ułatwić składanie aplikacji kandydatom.
  • Jak dotrzeć do wartościowych kandydatów, którzy nie szukają aktywnie pracy.
  • Jak ułatwić i przyspieszyć pracę menedżerów.

10:40-11:00

Przerwa kawowa

11:00-11:30

Geopolityczne ryzyka, gwałtowny wzrost cen ropy, gazu, prądu, prognoza dwucyfrowej inflacji – to dzisiejsza rzeczywistość. Z tego względu silne podwyżki cen to już konieczność, a nie alternatywa. Nie ma na co czekać, odkładanie tej decyzji w czasie może być dla Twojej firmy bardzo kosztowne!

  • Jak skutecznie komunikować podwyżkę wewnątrz firmy i do rynku?
  • Jak zbudować skuteczną argumentację akceptacji podwyżki dla działu sprzedaży?
  • Jak zróżnicować procentową podwyżkę cen w asortymencie produktów i usług?
  • Od których klientów rozpocząć proces wprowadzenia podwyżki?

11:30-12:10

  • Jak zwiększyć efektywność procesów i zaangażować ludzi.
  • Leadership – empatyczne przywództwo i skuteczne zarządzanie.
  • Jak podłączyć ludzi do strategii firmy i zbudować poczucie przynależności do zespołu.

12:10-12:30

  • Co to znaczy sprzedawać odpowiedzialnie?
  • Co zmienia w zachowaniach doradców, partnerów i klientów świadomość, że firma podpisała kodeks odpowiedzialnej sprzedaży. – na przykładzie ERGO Hestia.
  • Dlaczego warto budować kodeks odpowiedzialnej/etycznej sprzedaży na rynku, na którym się działa.

12:30-13:30

Przerwa na lunch

13:40-14:10

  • Jak przygotować skuteczny trening jeden na jeden z podopiecznym?
  • Czemu popełniamy te same błędy pracując razem z podopiecznymi „w terenie”?
  • Na co mi ten las? Czyli co osiągamy dzięki wspólnej pracy na stanowisku pracy.

14:10-14:45

Jakiś czas temu myśleliśmy, że człowiek jest istotą racjonalną. Rozważa plusy i minusy, ocenia opcje, szuka takich, które są dla niego maksymalnie korzystne. Taki pogląd niestety nie wytrzymał starcia z dowodami i kolejnymi badaniami pokazującymi, jak łatwo wpływać na nasze decyzje i jak łatwo zaburzyć nasz osąd.

Świat sprzedaży wie o tym w zasadzie od momentu, w którym te badania się ukazały i od razu zaczął z tej wiedzy korzystać. Czy zawsze etycznie? W trakcie spotkania przyjrzymy się najczęstszym pułapkom, w które wpadają klienci dokonując wyborów. A później zadamy sobie kilka pytań o etykę stosowania takich mechanizmów. 

14:45-15:05

  • Najważniejsze postawy i umiejętności handlowców, które trzeba doskonalić.
  • Elementy przygotowania sprzedaży i wsparcia zespołu, które okazują się luką kompetencyjną.
  • Czy menedżerowie sprzedaży dbają o motywację wewnętrzną w swoich zespołach?

15:05-15:25

Przerwa kawowa

15:25-16:00

Kiedy na kraj naszych sąsiadów spadają bomby, myślenie o tym, jak powiązać dobrobyt społeczny z poszanowaniem granic ekologicznych planety wydaje się luksusem. Niesłusznie. I nie tylko dlatego, że rosyjska agresja na Ukrainę nie unieważnia problemów ocieplenia planety, utraty bioróżnorodności czy zanieczyszczenia powietrza. Tak się bowiem składa, że odejście od paliw kopalnych, rozproszona energetyka, nowa polityka żywnościowa, a także więcej przestrzeni dla swobodnego rozwoju przyrody - to w tym samym stopniu odpowiedzi na kryzys klimatyczny, co na wojnę u granic Polski.

Metafora "obwarzanka" pomaga nie tylko zmieniać świat na lepsze, ale także zrozumieć sytuację, w jakiej się znaleźliśmy - między młotem gazów cieplarnianych w atmosferze, a kowadłem militarnej agresji u naszych bram.

16:00-16:35

W trakcie spotkania przekonamy się, że rację miał Kurt Levin, prekursor treningów menadżerskich, twierdząc, że „nie ma niczego bardziej praktycznego, niż dobra teoria”. Psycholodzy wypracowali wiele modeli, które powinny się znaleźć w skrzynce z narzędziami lidera sił sprzedaży. Przekonamy się o tym poznając jeden z nich, wraz z zestawem praktycznych zastosowań. Punktem wyjścia będzie dobrze rozpoznana na poziomie badań struktura lęku przed porażką i wynikająca z tego klarowna wizja sukcesu, który wykracza poza sprzedażowy wynik i staje się autentycznym, głębokim doświadczeniem Handlowca. Powinnością menadżera jest wyzwalanie energii tkwiącej w niepokojach i rozterkach podwładnych. Może to osiągnąć, jeśli będzie inteligentnie i elastycznie dobierał role, stosowne do szczegółowego celu oddziaływania.

16:35-16:50

Losowanie i rozdanie nagród oraz zakończenie konferencji

Jacek Czarnowski

Od 1993 roku związany ze sprzedażą i marketingiem. Przez 15 lat pełnił stanowiska dyrektora handlowego między innymi na rynku FMCG, rynku mody oraz branży usług (firmy Kamis, Fazer, czy Atlantic).

Absolwent geografii i studiów MBA na Uniwersytecie Gdańskim, ukończył także Akademię Coachingu Biznesowego oraz Szkołę Facylitacji Pathways. Licencjonowany trener i konsultant Sandler Training - światowego lidera w zakresie projektów doradczo-szkoleniowych dotyczących zarządzania sprzedażą i sprzedaży. Właściciel firmy Cetus Consulting – franczyzobiorcy Sandler Training.

Specjalizuje się w kompleksowym udoskonalaniu procesów sprzedażowych w przedsiębiorstwach. Coach specjalizujący się w tematyce zarządczej i sprzedażowej. Mówca biznesowy - prelegent na wielu konferencjach i seminariach. 

Twórca i organizator MORFOLOGII SPRZEDAŻY - największej w Polsce północnej konferencji dla menedżerów sprzedaży odbywającej się od 2012 roku. Prywatnie instruktor kajakarstwa, prowadził wiele spływów kajakowych w Polsce i zagranicą. Lubi szczególnie kajakarstwo zwałkowe - mało znaną odmianę pływania na kajakach.

grzegorz furtak

Ekspert w dziedzinie pricingu oraz strategii monetyzacji.

Założyciel pricingLAB – firmy konsultingowej specjalizującej się w pricingu. W ramach działalności doradczej realizował liczne projekty optymalizacji pricingowej oraz szkolenia pricingowe dla takich firm jak: Inter Cars, Auto Land,  Animex, Michelin, Maspex, Grupa Topex, Investa, Schneider Electric, Sieć Sklepów Topaz, PBS Connect, Żabka, Lewiatan, Apteki Codzienna, Polski Lek, Media Expert, I Love Marketing, Bat Grupa PSB, Unisoft, Astor, Sidly, Orphica.

DR Paweł Fortuna

Psycholog, trener biznesu, adiunkt w Katedrze Psychologii Eksperymentalnej KUL, współpracownik Cognition & Perception Lab, wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego i Uniwersytecie SWPS. Wieloletni badacz procesów perswazji i obrony przed manipulacją. Od 27 lat współpracuje ze światem biznesu w zakresie doskonalenia kompetencji menadżerów, sił sprzedaży i negocjatorów (m.in. twórca autorskiej koncepcji „Sprzedaż bez sprzedawania”). Publikuje artykuły m.in. w Current Psychology, Europes’ Journal of Psychology, Journal of Arts Management, Law & Society. Jest autorem i współautorem kilkunastu książek, trzykrotnym laureatem Nagrody Teofrasta za najlepszą książkę psychologiczną (m.in. „Pozytywna psychologia porażki”) oraz czterokrotnym laureatem nagrody Książka dla Trenera Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu (m.in. „Metafory i analogie w szkoleniach”). Współredaktor pierwszego w Polsce podręcznika akademickiego „Psychologia biznesu” (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020).

Członek ZAiKS, autor tekstów i kompozytor (największy hit: „Dziewczyna szamana”, 5 Fryderyków). Inicjator wielu akcji społecznych, w tym konferencji Ludzka twarz biznesu i Konferencji Aktualności Psychologicznych – Aktualia.

Ostatnia książka: „Optimum. Idea pozytywnej cyberpsychologii” (2021, Wydawnictwo Naukowe PWN).

rafał żak

Kiedy ktoś prosi mnie o krótki mój opis, piszę zwykle tak: Zajmuję się rozwojem ludzi i organizacji. Robię to w roli trenera, mówcy i autora książek. 

Kiedy ktoś chciałby usłyszeć nieco więcej, dodaję do tego jeszcze: Jako trener lubię pracę z grupami wysokiego potencjału, czyli osobami, które swoimi codziennymi działaniami przyczyniają się do rozwoju całych organizacji. W roli mówcy staram się łączyć atrakcyjność przekazu z zawartością merytoryczną, której niewiele można zarzucić. Publikuję książki poświęcone rozwojowi kompetencji, do dzisiaj napisałem ich dziewięć. 

A kiedy ktoś, po tym wszystkim prosi mnie, żebym napisał przed spotkaniem coś jeszcze, mówię: Lubię zasadę: „Pokaż, że jesteś fachowcem, a nie opowiadaj o tym ;)”

romeo grzębowski

Ponad 20 lat doświadczenia w prowadzeniu projektów doradczych w obszarze zarządzania ludźmi, rozwoju liderów i zespołów. Współzałożyciel Time for Team oraz Extended Tools Polska.

Doświadczenie zdobywał także m.in. jako: HR Manager – Xerox Polska, konsultant – Nicholson International, praktykant – Harley-Davidson Motor Company. Ukończył Advanced Management Program na IESE Business School, University of Navarra.

Jest absolwentem Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu. Ukończył także studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Kadrami oraz „Intern Program in Organization and Human Resources Development” organizowany przez University Associates w Stanach Zjednoczonych.

Certyfikowany Coach ICC, Certyfikowany konsultant Extended DISC® oraz MTA Learning. Mentor i Ekspert MIT Enterprise Forum.

Tomasz targosz

Pierwsze kroki w sprzedaży stawiał w 2004 roku. Od tamtego czasu pracował w branży telekomunikacyjnej, bankowej, militarnej, sportowej, ubezpieczeniowo-finansowej i szkoleniowej. Od 2012 roku, jako certyfikowany trener, współpracował i pomagał kilkudziesięciu firmom.
Autor dwóch książek z zakresu sprzedaży (Sprzedaż jest sexi, Martwa sprzedaż – wyd. Złote Myśli), obecnie promotor nurtu anti-sellingu, twórca pierwszego kursu dla trenerów (anty) sprzedaży.
Jako pasjonat rozwoju i zdrowego trybu życia od lipca 2021 roku jest dodatkowo akredytowanym Trenerem Oddechu Metodą Butejki.

radek drzewiecki

Założyciel Leanpassion – lidera transformacji LEAN STRATEGY w Polsce. Zdobył doświadczenie współpracując z ponad 300 firmami z Polski i ze świata.

Autor bestsellerowej książki „Strategia LEAN – Dlaczego w WIELKICH firmach ludzie nie mogą doczekać się PONIEDZIAŁKÓW”, która odchodzi od stereotypowego postrzegania LEAN jako narzędzi i projektów wdrożeniowych, a kładzie nacisk na autorski, 5-krokowy proces transformacji strategicznej.

Agnieszka czarnecka

Agnieszka ukończyła psychologię, jako Trener Biznesu i Coach Biznesu (certyfikat European Mentoring and Coaching Council) prowadzi wiele szkoleń, warsztatów oraz indywidualnych i grupowych sesji coachingowych.

Agnieszka posiada 13-letnie doświadczenie w HR Consulting. Specjalizuje się w działaniach identyfikacji i rozwoju potencjału pracowników. Odpowiadała za rekrutację kadry zarządzającej średniego i najwyższego szczebla, prowadzenie projektów rozwoju zespołów, budowania zaangażowania, rozwoju przywództwa, planowania struktur organizacyjnych oraz działań rozwojowych.

Wspiera również organizacje w zakresie wdrażania polityki HR, planowania i prowadzenia Sesji Assessment i Development Centre, jest odpowiedzialna za tworzenie szytych na miarę modeli kompetencji oraz procesów oceny pracowników.

Anna Ralcewicz

Anna jest Coachem ICC i absolwentką MBA HR, z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu i tworzeniu programów szkoleniowych oraz rozwojowych. Od początku swojej kariery zawodowej stawia na rozwój w obszarze sprzedaży, zarządzania i doradztwa. Jest Dyrektorem ds. Szkoleń w Biurze Sprzedaży ERGO Hestii. Pod opieką Zespołu Szkoleń w ERGO Hestii jest blisko 40.000 pośredników.

michał sutowski

Politolog, publicysta "Krytyki Politycznej", tłumacz, redaktor, autor m. in. książek "Rok dobrej zmiany" oraz "Fajny kraj do życia".

Maj 2022