TAK BYŁO

PROGRAM 2023

8:00-9:00

Rejestracja uczestników i Sesja Pozytywnych Relacji z Grzegorzem Turniakiem

9:00-9:15

Przywitanie i rozpoczęcie konferencji

09:15-10:00

  • Jak zmieniła się sprzedaż w ostatnich trzech latach? Co jest nową normalnością?

  • Jakie trendy będą się pogłębiały?

  • Jak będzie wyglądała sprzedaż w epoce pokryzysowej?

  • Może czasy kryzysu staną się naszą codziennością i trzeba się do nich przyzwyczaić?

  • Jak przygotować się do nadchodzących zmian?

10:00-10:35

Jak Cię widzą, tak z Tobą współpracują. W swoim wystąpieniu Angelika pokaże, jak skutecznie wykorzystać siłę marki w sprzedaży i budowaniu relacji z klientami. Jeżeli chcesz skutecznie zbudować wartość swojej marki w oczach potencjalnego klienta, to właśnie Angelika pomoże Ci to strategicznie zaplanować. Będzie też dużo przykładów do wdrożenia od zaraz. Zero b****t bingo. Same konkrety.

10:35-10:55

Przerwa kawowa

10:55-11:30

Wraz z zapotrzebowaniem na większą elastyczność aktywności zawodowej rośnie zainteresowanie czterodniowym tygodniem pracy.  Wiele organizacji odkryło, że rozwiązanie to pomoże utrzymać i przyciągnąć najlepszych pracowników.

Z każdym kolejnym przykładem udanego wdrożenia nowego podejścia do krótszego tygodnia pracy pojawiają się pytania:

  • To trend w wybranych branżach, czy nadchodząca i nieunikniona przyszłość dla wszystkich?

  • Co nas powstrzymuje przed skróceniem tygodnia pracy, jakie są szanse i ryzyka?

  • Czy zmiana możliwa będzie również w działach sprzedaży?

​Na te pytania odpowiem w oparciu o przykłady wdrożeń oraz wyniki globalnego badania LHH „Global Workforce of the Future”, opartego o rozmowy z 30 tys. pracowników z 25 krajów – w tym Polski, i zawierającego ciekawe wnioski na temat pracy 32 godziny w tygodniu.

11:30-12:05

  • Co to znaczy zadbać o siebie, pracując w sprzedaży?

  • Dlaczego dbanie o siebie jest ważne?

  • Jak element dobrostanu sprzedawcy wpływa na jego efektywność i skuteczność?

  • Czym się różni motywacja doraźna od długofalowej?

  • Jakie elementy procesu sprzedaży dają nam napęd?

  • Dlaczego sam fakt sprzedania, zarobienia, wygenerowania marży czy prowizji, jest nietrwałym motywatorem?

12:05-12:40

Podczas swojej prezentacji pokażę, dlaczego dzisiaj musisz być na każdym punkcie styku ze swoim klientem i jak w tym procesie może pomagać dostępna technologia. Tematy, które poruszę wyglądają następująco:

  • Genetyka komunikacji online – re-wolucja czy e-wolucja?

  • Jakie procesy warto zautomatyzować w Twoim biznesie, aby móc spać spokojnie w 4-dniowym trybie pracy?

  • Dlaczego musisz dbać o pozyskanych klientów, a nie wciąż gonić za nowymi?

  • Jak wybrać idealną przestrzeń komunikacyjną z Twoimi klientami?

Dlaczego z danymi nie należy dyskutować i jak pomogą Ci zwiększyć efektywność kosztową?

12:40-13:40

Przerwa na lunch

13:40-13:55

Wystąpienie partnera

13:55-14:30

Liczby mają wielką moc, a umiejętność przedstawiania danych i opowiedzenia na ich podstawie interesującej historii, jest kluczem do dotarcia z naszą informacją do odbiorców, na których nam zależy.

Jak zatem komunikować liczby oraz dane w sprzedaży, by nasi odbiory łatwo je zrozumieli i podejmowali na ich bazie lepsze decyzje? Opowie o tym Alicja Defratyka, ekonomistka, autorka projektu ciekaweliczby.pl.

14:30-14:50

Przerwa kawowa

14:50-15:25

Inflacja to obecnie najważniejszy z problemów polskiej gospodarki. Jakie są jej przyczyny? Czy jak przekonuje rząd mamy do czynienia z „Putinflacją”? A może to właśnie polityka rządu i Narodowego Banku Polskiego jest źródłem naszych problemów? W jakich sektorach gospodarki inflacja jest najbardziej odczuwalna? Czy pozostanie problemem w najbliższych latach? Odpowiedzi na powyższe pytania (oraz kilka innych) udzieli dr Marcin Wroński – ekonomista, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej.

15:25-16:00

Żyjemy i żyć będziemy w świecie wyzwań, które pojawiają się na stronie startowej tej edycji Morfologii Sprzedaży – katastrofa klimatyczna, wyzwania środowiskowe, pandemia, wojny, kryzys energetyczny. Na poprzedniej edycji jeden z prelegentów naszej konferencji powiedział: „Na martwej ziemi nie będzie sprzedawców”. Co pokazuje nam, że pewnie refleksja na temat sprzedaży nie przychodzi nam do głowy jako pierwsza, kiedy myślimy o wyzwaniach stojących przed ludzkością. Czy zatem sprzedaż może nam się do czegoś przydać? Które elementy psychologii sprzedaży, psychologii klienta, decyzji konsumenckich mogą być dla nas ważne? Co z doświadczeń sprzedawców i firm sprzedających możemy wykorzystać? Jak sprawić, żeby to, co na co dzień jest przyczyną części naszych problemów, mogło stać się częścią świata rozwiązań?

Pogadajmy.

16:00-16:20

Losowanie i rozdanie nagród oraz zakończenie konferencji

ANGELIKA CHIMKOWSKA

Angelika jest strateżką silnych marek osobistych i firmowych. Specjalizuje się w tworzeniu skutecznej komunikacji i sprzedaży wykorzystującej social media (szczególnie LinkedIn). Wraz z zespołem Silnej Marki prowadzi projekty rozwojowe oraz wdrożeniowe z zakresu social sellingu, personal brandingu oraz employee advocacy.

Wśród klientów Silnej Marki znaleźli się m.in.: Brother, Ericsson, Hestia, Nokia, PwC, EY, KPMG, Accenture, Whirlpool, Volvo, Millennium, LGK, BDI, Xerox, Beck, Warta, Santander, Microsoft, Aviva, Avon, Oriflame, GFK i wielu, wielu innych.

Wymieniona przez Forbes na 5 miejscu wśród 25 mistrzyń polskiego LinkedIn w 2021 roku. Autorka 4 książek, która obecnie prowadzi badania i pisze doktorat z obszaru CEO brandingu. Wykładowczyni na Executive MBA na KUL i Collegium Civitas oraz UW.

Jacek Czarnowski

Od 1993 roku związany ze sprzedażą i marketingiem. Przez 15 lat pełnił stanowiska dyrektora handlowego między innymi na rynku FMCG, rynku mody oraz branży usług (firmy Kamis, Fazer, czy Atlantic).

Absolwent geografii i studiów MBA na Uniwersytecie Gdańskim, ukończył także Akademię Coachingu Biznesowego oraz Szkołę Facylitacji Pathways. Licencjonowany trener i konsultant Sandler Training - światowego lidera w zakresie projektów doradczo-szkoleniowych dotyczących zarządzania sprzedażą i sprzedaży. Właściciel firmy Cetus Consulting – franczyzobiorcy Sandler Training.

Specjalizuje się w kompleksowym udoskonalaniu procesów sprzedażowych w przedsiębiorstwach. Coach specjalizujący się w tematyce zarządczej i sprzedażowej. Mówca biznesowy - prelegent na wielu konferencjach i seminariach. 

Twórca i organizator MORFOLOGII SPRZEDAŻY - największej w Polsce północnej konferencji dla menedżerów sprzedaży odbywającej się od 2012 roku. Prywatnie instruktor kajakarstwa, prowadził wiele spływów kajakowych w Polsce i zagranicą. Lubi szczególnie kajakarstwo zwałkowe - mało znaną odmianę pływania na kajakach.

alicja defratyka

Alicja jest ekonomistką, autorką projektu ciekaweliczby.pl.

Od kilku lat rozwija projekt ciekaweliczby.pl i za pomocą liczb stara się w prosty sposób tłumaczyć różne zjawiska społeczno-ekonomiczne, oparte na konkretnych danych liczbowych oraz wynikach badań społecznych.

Ukończyła Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Jest absolwentką studiów podyplomowych Akademii Psychologii Przywództwa na Politechnice Warszawskiej oraz Praktycznej Psychologii Społecznej na Uniwersytecie SWPS.

Pracowała m.in. w Fundacji Forum Obywatelskiego Rozwoju FOR, ośrodku analitycznym THINKTANK oraz ośrodku analitycznym SpotData.

ŁUKASZ GAJEK

Łukasz jest od 17 lat związany ze sprzedażą B2B w międzynarodowych organizacjach z branży konsultingowej i telekomunikacyjnej.  Od 10 lat koncentruje się na pomocy organizacjom, zespołom i pracownikom w trudnych zmianach, rozwoju kompetencji i rekrutacji. Uczestniczył w ponad 100 projektach dla klientów z listy Global Fortune 500.

Jego obszary zainteresowań i doświadczeń biznesowych to:

  • Przygotowywanie oraz wdrażanie trudnych zmian i restrukturyzacji.

  • Rozwój kompetencji menedżerów i pracowników.

  • Rozwój zespołów sprzedaży i marketingu B2B.

Łukasz zarządza kilkunastoosobowym zespołem sprzedaży i marketingu w polskim oddziale globalnego lidera usług konsultingowych w obszarze HR. Prywatnie tata piętnastolatka oraz pasjonat bardzo dalekich podróży.

Tomasz kalko

Tomasz jest psychologiem biznesu (ALK), aktywnym managerem, wykładowcą akademickim, biznesmenem, trenerem.

Jest członkiem Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców i Mentorów oraz wykładowcą psychologii zarządzania na studiach MBA (ALK). Jest autorem ponad 100 artykułów prasowych, dotyczących sprzedaży i zarządzania w prasie biznesowej.

W ciągu ostatnich 30 lat jako Dyrektor Sprzedaży, tworzył sieci dystrybucyjne na polskim rynku. Projekty rozwojowe jako mentor, trener i mówca, prowadzi od 2002 roku. Od 2015 roku tworzy własną markę szkoleniowo – doradczą. W jego szkoleniach oraz warsztatach, w ciągu ostatnich 20 lat wzięło udział ponad 30 tys. osób. (Nie licząc przemówień konferencyjnych, w których ilość uczestników prawdopodobnie przekracza 50 tys. osób.)

Jest aktywnym menadżerem. Nieustannie uczestniczy w procesach zarządzania biznesem. Jest Dyrektorem Rozwoju w firmie Blachy Pruszyński (odpowiedzialnym za dział szkoleń, dział rozwoju produktów, współodpowiedzialny za dział obsługi klienta dystrybucyjnego).

ANNA MAŁECKA

Anna jest Business Development Director w SARE, Digitree Group. Od ponad 10 lat uczestniczy w rozwijaniu biznesów klientów w digitalu. Wspiera działania zarówno dużych graczy na rynku e-commerce, jak i ambitnych start-upów, wskazując im drogę do realizacji celów biznesowych z pomocą technologii. Email marketing, marketing automation, kampanie SMS, badania ankietowe to rozwiązania, z którymi najczęściej pracuję na osiąganie efektywności działań.

piotr płóciennik

Piotr jest Prezesem Zarządu Salesberry. Mentor, doradca, Senior Konsultant.

Pomaga właścicielom i zarządom firm w obszarach wyborów strategicznych, marketingu strategicznego oraz projektowania i wdrożenia strategii sprzedaży.

Realizuje projekty w trzech obszarach:

  • Strategia firmy. Strategia firmy na trudnym rynku. Wybory strategiczne. Nietypowe sytuacje strategiczne.

  • Strategia sprzedaży. Organizacja sprzedaży i marketingu. Wdrożenie standardów pracy w zespole sprzedaży i marketingu. Zarządzanie sprzedażą.

  • Marketing Strategiczny. Projektowanie i wdrożenie strategii komunikacji z rynkiem i klientami. Pozycjonowanie produktów i usług. Komunikacja marketingowa.

Przez 12 lat prowadzenia Salesberry zrealizował kilkadziesiąt projektów przygotowania i wdrożenia strategii sprzedaży i marketingu dla dużych, średnich i mniejszych firm. Wśród Klientów Salesberry są firmy będące liderami w swoich branżach na rynku polskim i światowym oraz bardzo duża grupa firm średniej wielkości.

Jestem autorem Modelu Przewagi Konkurencyjnej™, Wzorcowych Map Procesów Sprzedaży™ oraz Modelu Talentów Sprzedażowych™ – unikalnych narzędzi wykorzystywanych przez konsultantów Salesberry w projektach konsultingowych.

Grzegorz turniak

Inspirujący mówca, mentor, networker. Wykładowca na studiach podyplomowych SGH, UW, PW i MBA na ALK, PK. Niestrudzony orędownik i pasjonat idei networkingu. Mingling maven – poprowadził ponad 2000 sesji networkingowych dla przeszło 200.000 uczestników. W lutym 2006 wprowadził i rozwijał do 2013 na rynku krajowym firmę BNI Polska. Obecnie jest partnerem spółki szkoleniowo-doradczej GrupaYak.

Został wybrany jednym z "10 Topowych Głosów Polskiego Linkedin 2018, 2019 o 2020".  Prowadzi z zespołem programy rozwojowe:

#SocialSelling, #FirmaNaLinkedin, #MentorCEOin, #RzecznictwoPracowników.

Na eventach biznesowych zarządza #SesjePozytywnychRelacji.

Poprzednio: Prezes Akademia Rekomendacji, BNI Polska, Jobpilot Polska; HR Sector Sales Manager – SAP Polska; Managing Director – Neumann Management Institute; Dyrektor Polskiej Międzynarodowej Szkoły Zarządzania.  Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Certyfikowany konsultant OD (OD Institute Ohio). Nauczyciel przedsiębiorczości (Babson College). Certyfikowany coach ICC (International Coaching Community). Członek założyciel PSZK w 1994, a a latach 2003-2004 członek Zarządu PSZK. Założyciel i od 2006 Prezes, do 2019 członek Zarządu Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców. 

Jest autorem książki "Nigdy nie stój sam"  i współautorem: “Alchemia Kariery” ( z J. Santorskim), “Profesjonalny networking. Kontakty, które procentują” ( z R.Wendtem), “Praktyczny poradnik networkingu” (z W. Antosiewiczem), "Zanurz się w błękitnym oceanie. Jak networking wspiera  rozwój firm" (  z K.Rumianowskim ), "Nigdy nie stój sama " ( z Agatą Dynoch )

dr marcin wroński

Adiunkt w Katedrze Ekonomii II, Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej. W przeszłości związany z Wolnym Uniwersytetem Berlińskim (studia magisterskie) oraz Paryską Szkołą Ekonomii (wizyta badawcza na zaproszenie prof. Thomasa Piketty’ego).

Jest konsultantem Banku Światowego, fellow World Inequality Database oraz Global Labor Organization, współpracuje również z Uniwersytetem Karola w Pradze. Wyniki badań naukowych publikuje w międzynarodowych czasopismach, jest kierownikiem grantów Narodowego Centrum Nauki.

Komentator wydarzeń gospodarczych w wiodących mediach. Opinii publicznej stał się znany za sprawą propozycji zamrożenia WIBORu, która – w różnych formach – została później podniesiona zarówno przez opozycję, jak i obóz Zjednoczonej Prawicy (wakacje kredytowe).

Rafał Żak

Kiedy ktoś prosi mnie o krótki mój opis, piszę zwykle tak: Zajmuję się rozwojem ludzi i organizacji. Robię to w roli trenera, mówcy i autora książek. 

Kiedy ktoś chciałby usłyszeć nieco więcej, dodaję do tego jeszcze: Jako trener lubię pracę z grupami wysokiego potencjału, czyli osobami, które swoimi codziennymi działaniami przyczyniają się do rozwoju całych organizacji. W roli mówcy staram się łączyć atrakcyjność przekazu z zawartością merytoryczną, której niewiele można zarzucić. Publikuję książki poświęcone rozwojowi kompetencji, do dzisiaj napisałem ich dziewięć. 

A kiedy ktoś, po tym wszystkim prosi mnie, żebym napisał przed spotkaniem coś jeszcze, mówię: Lubię zasadę: „Pokaż, że jesteś fachowcem, a nie opowiadaj o tym ;)”

Maj 2023